Úvod » Eshop » Archiv časopisů » Cykloturistika » Cykloturistika: 7-8/2004

Cykloturistika: 7-8/2004

64 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 17.06.2004 Ukázka z časopisu: Brněnské kolečko

Popis

Spolu na cestách – to je tématem tohoto dvojčísla Cykloturistiky. Příspěvek, který se zabývá jízdou na kole ve dvou a více lidech, ve skupině, dvojici či tandemu, přináší informace o tom, jaké jsou výhody a nevýhody jízdy dvou na jednom kole, a přehled nejznámějších distributorů v Čechách. Nezapomíná ani na zásady jízdy ve skupině a techniku jízdy. Celé téma je doplněno zamyšleními lidí, kteří podnikají či podnikli mnoho delších či kratších cest. Jejich zážitky postřehy ze soužití dvou či více lidí.

O významu mapových značek a práci s mapou bylo podrobně napsáno už ve speciálu Cykloturistiky Dovolená na kole (březen 2004), proto se tentokrát budeme věnovat pomyslné druhé lekci. Tedy tomu, jak si na mapě určit správnou trasu a jak se jí potom držet v terénu.
Jak to však udělat, abychom trasu zvolili správně podle svých představ a možností, zvláště pokud se nechceme držet jen silnic nebo hlavních turistických tras?

Pokud někdy zauvažujete o tom, vydat se na dovolenou jinak než na kole, klidně se někým nechte přemluvit k cestě obytnou motorovou lodí po kanálech a jezerech ve Frískuna severu Nizozemska. Své kolo ale nemusíte nechat doma, naopak, můžete zažít docela pohodové a zajímavé cykloputování.

Dánsko – země pohádkáře Andersena, Shakespearova Hamleta a také větrných mlýnů – je bezpochyby spolu s Nizozemím evropským cyklistickým rájem. Přijměte naše pozvání do země, kde jsou vybudovány kvalitní cyklistické stezky a kde je toho opravdu spousta k vidění.

V tomto čísle jsme také dokončili přehled domácích cyklobusů. Najdete zde linky v Krkonoších, Šumavě, Krušných horách. A na závěr jedna specialita – cyklotramvaj v Ostravě.

Tématem dalšího pokračování technické poradny je správná funkce přehazovačky. Půjde nejen o nastavení, ale také jak postupovat, potká-li vás během vyjížďky na kole drobná nehoda, např. mírné ohnutí přehazovačky v patce. Jak napravit tuto závadu a také něco o údržbě, se dozvíte v dalším pokračování Technické poradny.

Z Ushuaie do Buenos Aires na kole po východním pobřeží? To opravdu nebyla nuda, jak všichni Lucce a Michalovi hlásili. Ještě že na takové řeči nedali a nenechali se odradit. V tom nezajímavém „ničem“ se našla spousta věcí, které si zasloužily pozornost jejich i vaši.

Výlet podél Šáreckého potoka je vlastně jen pokračováním jízdy podél potoku Litovického (viz Cykloturistika č. 9/2004), který nic netuše vtéká do vodní nádrže Džbán, kterou opouští s novým jménem jako potok Šárecký.

Pohyb cyklistů v Krkonošském národním parku, je sice možný, ale s určitými omezeními. Jaké jsou novinky v této oblasti, jaké trasy byly zpřístupněny, které naopak zakázány a další informace z tohoto regionu najdete v mimořádném příspěvku.

Kraj lesů a pastvin, polí a luk, alejí a rybníků, divokých skal – to jsou Žďárské vrchy, turisticky nejoblíbenější část Českomoravské vrchoviny. Tato kulturní krajina s mnoha přírodními unikáty se rozprostírá v severovýchodních partiích Vysočiny a vytváří její druhou nejvyšší oblast. Zaoblené vrcholy spolu s hustou sítí lesních cest představují mimořádně příznivé terény pro cykloturistiku. V jednom z mnoha překrásných koutů Žďárských vrchů se rozkládá malebná osada Blatiny, kde můžete začít svůj víkendový výlet.

Česká kotlina je obklopená věncem pohoří ze všech stran, hranice většinou probíhá po hřebenu, a tak se občas nějaký zajímavý vršek zatoulal k sousedům, jindy zase lepší a někdy i jediná cesta k vrcholu vede z opačné strany hranic, proto se nebudeme omezovat jen na domácí luhy a háje. Za nejvyšší horou Šumavy se vydáme na zkušenou do Bavor, kde v trojhvězdí Roklan, Luzný a Javorten posledně jmenovaný dosahuje nejvýše.

V tomto čísle vyrazíme za zázraky přírody do Posázaví, konkrétně do míst kudy kráčela historie. Kromě toho, že budeme potkávat na každém kroku nejrůznější zříceniny, nahlédneme pod hladinu potoka, kde žije velké množství neprávem opomíjených malých zvířat, ale především se seznámíme s jednou rostlinou, která u nás není původní, avšak se u nás za posledních deset let masivně rozšířila – netýkavkou.

V Příběhu jízdního kola jsme se dostali do závěru 60. let a zejména pak 70. a 80. let, kdy se i v Čechách jízdní kola více rozšířila zásluhou jejich tovární výroby a stala se i cenově dostupnější. To vytvořilo podmínky pro sdružování cyklistů ke společným vyjížďkám, klubové činnosti a dalším sportovním či společenským aktivitám.

Jak si zajistit předplatné

Nejsnadnější způsob – web

V našem e-shopu vyberte požadované tituly, vyplňte základní osobní údaje a odešlete objednávku. Obratem Vám budou vygenerovány údaje pro bezhotovostní platbu, kterou provedete Vám obvyklým způsobem.

Přejít na výběr předplatných

Na Slovensku

Sjednání předplatného na Slovensko je možné pouze přes agenturu Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. (sjednání přes web ani poštovní složenkou nebude akceptováno). Kontaktujte prosím:

Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. oddelenie inej formy predaja
P. O. Box 183
Vajnorská 137 830 00 Bratislava 3
tel.: 00421 244 458 821, 16

bezplatná linka: 0800 188 826
f­ax/zázn.: 00421 244 45 88 19
e-mail: predplatne@abom­pkapa.sk
www.mediakapa.sk (predplatiteĺské a mailingové služby – ponúka titulov)

V případě nejasností – telefonicky

Zavolejte do redakce Lenku Blechovou na tel. 604 763 835 nebo mailujte na predplatne@vpress.cz

Právě v prodeji

CO SE DĚJE NA FACEBOOKU

A sakra... ... VíceMéně

A sakra...

 

Comment on Facebook

aneb jak se z cykloturistického zájezdu stal rázem turistický

Do teďka jsem si myslel, že nejhorší je převrácená cisterna s pivem 😲

Určitě je cestovka pojištěna, za přepravu a naložení kol nám odpovídali průvodci. Byl jsem s jednou v Černé hoře, při jednom přejezdu se mi v přívěsu prodřel plášť (zrovna novej za litr) a nebyl problém. Naštěstí jsem měl s sebou náhradní, takže pohoda.

chtěl bych tam mít kolo za sto litrů

To znám. Měla jsem rok staré kolo 😀

By mě jeblo.....

Chudák most

Luboš Brant nejsi v tom sám 😉

👎👎👎👎👎👎👎👎

Karel Karlos Votava Písek? 😂

+ View more comments

Load more