Úvod » Eshop » Archiv časopisů » Cykloturistika » Cykloturistika: 10/2003

Cykloturistika: 10/2003

64 

Koupit elektronickou verzi
Kategorie: V prodeji od: 01.10.2003 Ukázka z časopisu: VE ZNAMENÍ MUŠLE A MEČE, POD OCHRANOU KŘÍŽE

Popis

Do Švédska se můžete vypravit společně s Janem Haselhuhnem. Jeho nekonvenční pohled na tuto zemi vám bude pozvánkou k její návštěvě. E 6 je hlavní silnice, která se táhne od jihu z Malmö až na sever, kde pokračuje dále do Norska. Autor se s vámi podělí o vše zajímavé, co leží napravo od ní. Spousta rad, mapy, stezky, ceny atd.

Chlum u Hradce Králové je součástí rozsáhlého areálu památníku bitvy u Hradce Králové. Rozhledna, na kterou můžete vystoupit do výšky 34 metrů, vystřídala starší z přelomu století. Kromě věže si můžete prohlédnout památník s expozicí zbraní, uniforem a dalších nálezů z této bitvy.
Přestože některé prameny označují Křížový vrch nedaleko Plzně za rozhlednu, není rozhlednou v tom pravém slova smyslu. Na tomto vrchu stojí kostelík s věží z minulého století. Bohužel na tuto věž pro zchátralý stav není možné vystoupit. Obě rozhledny jsou snadno přístupné a kromě toho leží v krásném prostředí.

Objektivem Jana Haselhuhna. I když tyto fotky nejsou s cyklisty v pozadí ani v popředí, přesto byly pořízeny při toulkách na kole, ať už v Čechách nebo jinde ve světě. Až umělecké a někdy abstraktní fotografie s ojedinělými komentáři, jistě potěší oko a nadchnou nejednoho čtenáře.

Šumava mnohokrát skloňovaná a mnohými již z cykloturistického hlediska zatracovaná. V jejím předhůří můžete však najít hustou síť nově vyznačených cyklotras v povodí horního toku řeky Otavy a přitom si užívat klidu, neboť zde není takový provoz jako na hlavních šumavských stezkách. Okolí městečka Sušice nabízí také spoustu atraktivních cílů. Staré hrady, kopce se zříceninami, malebné vesničky s kostely. A tak domácí cyklotrasa Kolem Sušice od hradu k hradu bude jistě dobrým návodem a podnětem se do těchto míst podívat.

Pro toto číslo jsme zvolili trochu neobvyklou zahraniční cyklotrasu, jejíž název už cosi napovídá – Ve znamení mušle a meče, pod ochranou kříže. Kdo se jen trochu zajímá o křesťanskou tématiku, jistě již tuší, že půjde o poutní stezku, která končí v Santiagu de Compostela. Vzhledem k tomu, že Komise biskupských konferencí zemí EU vyhlásila na rok 2004 pouť do Santiaga znamením sjednocené Evropy a oslavou přijetí deseti nových členů, mohl by to být hezký tip na příští jaro a léto. Nechybí spousta rad ohledně ubytování, stravování a publikací.

Na víkend vás tentokrát zveme do krajiny Českého středohoří, konkrétně do okolí Litoměřic na jižním úpatí tohoto pohoří. Nabízí se odtud výlety na kole různé délky i náročnosti a spousta možností poznat přírodu i památky.

V tomto čísle odstartoval miniseriál rozhovorů s externími redaktory Cykloturistiky. Jak napoví titulek Don Quijote a jeho větrné mlýny, budeme si povídat s Martinem Janoškou, autorem seriálů o větrných mlýnech, domácích cyklotras a víkendových tipů. Tématy budou např. jeho začátky v Cykloturistice, vztah ke kolu, seriál a následně kniha o větrných mlýnech.

Na práh doby kamenné a po stopách zaniklých mlýnů, tak zní podtitul článku o Únětickém potoce. Podíváme se tedy na četná archeologická naleziště a mineme spoustu zachovalých i zaniklých mlýnů. Chvílemi budete jistě mít pocit, že se nacházíte na Šumavě a nikoliv kousek od centra Prahy.

Tématem tohoto čísla jsou hýždě. Přestože je téma takto nazváno, půjde především o sedací partie a zevní pohlavní orgány a o potíže s těmito místy spojené. Někteří z vás mají drahá kola s tím nejlepším osazením, ale mnohé i přesto trápí otlačeniny, opruzeniny a mnohdy i závažnější onemocnění. Poradíme vám, co všechno dělat, abyste tyto obtíže zmenšili na minimum. Mnoho rad vám poskytnou lékaři, ale také odborníci přímo z terénu. Od únavy a metabolitů vám pomůže příjemná masáž, od odřenin a opruzenin několik typů prostředků a rady ohledně kalhot s vložkou a sedel budou jistě zárukou vašeho dalšího spokojeného ježdění na kole.

Co připravuje “Velká trojka” v roce 2004. Jakými novinkami se mohou pochlubit jednak Shimano a Sram, dvě firmy, které ovládají světový obchod se sadami bicyklových komponentů a jednak Campagnolo, specialista na silniční vybavení, se dočtete v tomto čísle. Takže pokud se chystáte pořídit si v dohledné době nové kolo, zvelebit to stávající nebo, pokud jen chcete zůstat v obraze a vědět, co je nového, čtěte pozorně.

Hamburk se svými hansovními domy je jeden z největších evropských přístavů. I přesto je to pro cykloturistiku zajímavé město. Lákadly jsou již zmíněná architektura, vůně dálek v přístavu a neméně skutečnost, že Hamburk leží na rovině. A protože článek vychází z pera Jana Haselhuhna, skýtá opět spoustu originálních postřehů.

Putovat budeme s kreslířem Ivanem Křemečkem po vodních mlýnech Malého Dunaje. Maticzův mlýn a Mlýn v Jelke jsou dřevěné vodní mlýny, které se ukrývají v romantických zákoutích meandrující řeky.

Singer, Hillman, Rudge – jména, která se zasloužila o technický pokrok a za nímiž stojí celá řada úspěšných konstrukcí jednostopých i vícestopých šlapacích vozidel. V příběhu jízdního kola představíme bicykly firmy Singer – Xtraordinary, Velociman s nožněručním pohonem a do třetice vojenské transportní vozidlo Singer.

Na Novém Zélandu, ostrovu kiwi, se po letu z Melbourne ocitli Lucie a Michal. Kromě putování a mnohých zážitků je ústřední mottem setkání s Michalem Arnoštem, který pracuje na farmě na Novém Zélandu. Osud tomu chtěl, že byli všichni tři v tu správnou dobu na tom správném místě…

NEUVEŘEJNĚNÝ EDITORIAL

“Takhle levná kola ještě nikdy nebyla!” Souhlasíte se mnou? Možná, že ne všichni. Ono je moderní a oblíbené brečet, jaká je drahota, jak všichni kradou, že bohatí jsou ještě bohatší a politici ještě proradnější a prolhanější. A nebudete daleko od pravdy. Když ale vzpomenu, že kolo, které dnes pořídíte za pět tisíc korun stálo těsně po sametové revoluci dvanáct až patnáct tisíc, myslím tím kvalitu kola, použité materiály, počet převodů, životnost…, tedy když na to vzpomenu a porovnám s neustále rostoucí průměrnou i minimální mzdou a každoroční inflací a valorizacemi, když si přiznám, že dnešní kolo v ceně dvaceti tisíc korun máte při skoro každodenním používání a při dobré údržbě na pět až deset let, zatímco před deseti lety na rok, maximálně dva, pak musím opravdu zvolat – takhle levná kola ještě nikdy nebyla!
Často se setkávám s tím, že se se mnou známí radí o tom, jaké kolo by si měli koupit. A já se jich ptám:”Jak hodně budeš jezdit a kolik za něj chceš dát?” “Kolem dvaceti tisíc”, je nejčastější odpověď a já jsem zas a znovu překvapován, jak kvalitní kolo si za tyto peníze domů nakonec přivezou. Podotýkám ještě, že většina tazatelů bývají necyklisté (cyklisté si poradí sami) a že se již nejednou stalo, že právě kvalita kola, jeho pohodlný a bezpečný chod, lehkost jízdy, řazení, brždění a snadná obsluha toho člověka motivují k častějšímu až pravidelnému ježdění. Zkrátka nakonec jezdívají mnohem víc, než mi odpověděli na první část mého dotazu. A to je přece skvělé. A je to díky vyšší kvalitě za tutéž cenu.
Tento trend je patrný i z opačného směru. Nejen že kvalita je mnohem dostupnější (což by u kol šlo vyjádřit ve stovkách procent), ale lidé jsou ještě navíc stále ochotnější zaplatit o něco více za kvalitnější výrobek. Tak hovoří statistiky. Průměrná cena prodaného kola se zvyšuje, kola pod osm tisíc korun se ve speciálkách prakticky nedají prodat (o nepoužitelných supermarketových klumpech bych si nedovolil říci, že se jedná o “jízdní” kola), u dovozců oblečení se vyrovnává objem prodeje kvalitnější a dražší značky dříve převažujícímu prodeji značky levné (viz. sborový hlas při rozhovorech na veletrhu Sport Prague). Pozvolna sílí důraz na kvalitu oproti zaklínadlu nejnižší ceny. “My víme, že náš produkt si zákazník koupí jako třetí v pořadí. Nejprve nakoupil levně v akci v supermarketu. Použil jednou dvakrát a musel vyhodit. Pak koupil levně na doporučení odborníka nebo pseudoodborníka z obchodu, používal rok, dva a když se to sesypalo, pak koupí náš výrobek. Ve finále jej v součtu vyjdeme na dvojnásobek naší původní ceny, která se možná kdysi zdála vyšší… To je ale proces a zkušenost je nepřenosná.” I tak zní hlas z veletrhu a je vlastně jedno, jestli se jedná o lyžařské hole, kola, boty nebo stan.
Zpět ale ke klesajícím cenám kol. S tímto poznatkem jezdí i naši spolupracovníci ze světových veletrhů a z předváděček produktů roku 2004 jednotlivých u nás zastoupených nebo vyráběných značek. Ceny kol jsou stejné nebo nižší než loni. A na těch kolech je v drtivé většině radost jezdit.
Martin Raufer

Jak si zajistit předplatné

Nejsnadnější způsob – web

V našem e-shopu vyberte požadované tituly, vyplňte základní osobní údaje a odešlete objednávku. Obratem Vám budou vygenerovány údaje pro bezhotovostní platbu, kterou provedete Vám obvyklým způsobem.

Přejít na výběr předplatných

Na Slovensku

Sjednání předplatného na Slovensko je možné pouze přes agenturu Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. (sjednání přes web ani poštovní složenkou nebude akceptováno). Kontaktujte prosím:

Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s. oddelenie inej formy predaja
P. O. Box 183
Vajnorská 137 830 00 Bratislava 3
tel.: 00421 244 458 821, 16

bezplatná linka: 0800 188 826
f­ax/zázn.: 00421 244 45 88 19
e-mail: predplatne@abom­pkapa.sk
www.mediakapa.sk (predplatiteĺské a mailingové služby – ponúka titulov)

V případě nejasností – telefonicky

Zavolejte do redakce Lenku Blechovou na tel. 604 763 835 nebo mailujte na predplatne@vpress.cz

Právě v prodeji

CO SE DĚJE NA FACEBOOKU

To je dílo 🤣 ... VíceMéně

To je dílo 🤣

 

Comment on Facebook

LOL. Mít to jednoplacku a dražší komponenty/rám, polovina fejsbuku uvěří, že je to nové řešení pro zvýšení převodového rozsahu a odstupňování.

😀 to je mazec, má to zpřevodované jak na orbu, musí to mít velký nástup od spoda, zajímalo by mě kolik kg má na předek aby nebyl pořád na zadním kole :-)))))))

A fotka řidítek z toho peklostroje by nebyla? Rád bych viděl umístění třetího šaltru 😂

Škoda že ta fotka není celá. Počítám že vzadu je nějaký tunový meganávěs 😀

Čert ven to, že je to dvakrát zpřevodovaný, ale ta přehazka v pastorku....

Největší radost má člověk z toho co si vyrobí sám 😂 (aspoň za mě😂)

Zdeněk tohle by te mohlo pristi rok posunout 😂😂

A když to kousne do stehýnka. 🙄

To je bomba 😂

Tak si roztrhnout lýtko....

napinak retezu?

Bože, proč? 🙁

to má mezistupně 😀

Kolik to ma prevodu?? 🤔 Vojta Burda, namontujes mi to?? 😀

Prevodovy masakr..

A co na to Jan Tleskac?

Kombajny teraz pi žatve ???

Aha?

Co je to za tím pověšené za secí stroj? 😁

čo vy nato? nový trend 🙂 Roman Podolan, Peter Plesník Ján Podolan

+ View more comments

Stala se nám taková nepříjemná věc... Nemůžem pokračovat ...My tědko zhasneme... Bude tma... Asi dva dny...V této nastalé tmě se V-Press přestěhuje na novou adresu. Nechceme to tady roztahovat a nechceme taky z toho dělat aféru. Prostě chvíli nepůjdou maily... a tak vůbec...

www.youtube.com/watch?v=TYfrVDH2new
... VíceMéně

Stala se nám taková nepříjemná věc... Nemůžem pokračovat ...My tědko zhasneme... Bude tma... Asi dva dny...V této nastalé tmě se V-Press přestěhuje na novou adresu. Nechceme to tady roztahovat a nechceme taky z toho dělat aféru. Prostě chvíli nepůjdou maily... a tak vůbec...

https://www.youtube.com/watch?v=TYfrVDH2new

 

Comment on Facebook

Abychom to pro hnidopichy upřesnili: maily "půjdou", protože naše maily nemají nic společného s naším serverem, našimi počítači... Je to tak LD? Ale naše počítače budou v přepravkách a naše ruce budou tahat skříně. Snad je to tak přesnější.. MR

Jen aby jste nebyli neznámo kde, až se rozsvítí 🙂

Load more