Češi lyžují raději v Čechách, ale mají rádi kvalitu

před 4 týdny

Blíží se konec zimy a milovníci a nadšenci nejrůznějších zimních sportů, jako tradičně zaplňují horská střediska, aby využil posledního letního sněhu. Za jejich motivací stojí z velké části fakt, že velká část republiky má právě jarní prázdniny, které na naše hory lákají největší množství lyžařů, snowboardistů a běžkařů z celé sezóny. Podle výsledků ankety společnosti Hannah Češi upřednostňují právě tuzemské hory a sjezdovky před zahraničními zimními středisky. Jejich nejoblíbenějším sportem stále zůstává lyžování, které je jednou až dvakrát do roka v rozvrzích tři čtvrtin Čechů. Nejdůležitější jsou pro nás pravidelně udržované sjezdovky a běžecké dráhy.

Lyžování vede před ostatními sporty

Výsledky únorové ankety společnosti Hannah ukázaly, že lyžování i nadále zůstává nejoblíbenějším zimním sportem Čechů. Dle odpovědí respondentů lyžuje 58,1 % z nich. Češi se jeví jako poměrně konzervativní sportovci, zimním sportům, ať už lyžování, běžkám nebo snowboardingu se 59,7 % respondentů věnuje už od dětských let. Skvělé zážitky spojené s provozováním zimních sportů se umožnit i dětem, většina Čechů, přesně 60,5 % respondentů, preferuje dovolenou na horách s celou rodinou.

Češi dávají přednost pobytu na tuzemských horách, mezi jejich nejoblíbenější zimní destinace patří Šumava nebo Krkonoše. Ze všech respondentů jich českým horám dává přednost 55,8 %. Do rakouských hor jezdí nejradši 23,3 % dotázaných a do Itálie 11,6 %.

A jak dlouhé nejčastěji bývají naše pobyty na horách? Podle marketingového ředitele Hannah Martina Kalaše jsou to vícedenní pobyty. „Podle našeho průzkumu si vícedenní pobyt na horách dopřeje maximálně dvakrát do roka 78,3 % dotázaných. Stejně tak zůstávají u Čechů oblíbené i jednodenní lyžovačky, 41,1 % si ji dopřeje nanejvýš dvakrát do roka, zatímco 30,2% se na jeden den vypraví do hor opakovaně, třeba i šestkrát za rok,“ uvádí.

Nejdůležitější věcí při výběru konkrétního lyžařského střediska jsou pravidelně a kvalitně upravené sjezdovky (odpovědělo 62,8 % respondentů), rozsáhlý výběr sjezdovek, nízké koncentrace lidí ve vybraném areálu a nízká cena skipasu. Pro běžkaře je kvalita dráhy také naprosto zásadní, u nich se ale jedná o dobře upravenou běžeckou stopu.

Průzkum se zaměřil také na výběr a nákup správného oblečení na hory. Výsledky ukázaly, že většina respondentů (62, 8%) dbá na výběr vhodného oblečení na hory, nicméně nové oblečení kupují podle aktuální potřeby. „Oblečení na hory většina Čechů obvykle řeší v dané lyžařské sezóně podle aktuální potřeby. Při nákupu lyžařského a běžkařského oblečení pak kladou největší důraz na materiál, technické parametry a detaily daného oděvu,“ shrnuje Martin Kalaš.

 

Pozn.: Na anketu společnosti Hannah odpovídalo 61,2 % žen a 38,8 % mužů.

O společnosti Hannah

Hannah je česká outdoorová značka vybavení, která vznikla v roce 1991. V její kolekci najdete rozsáhlou škálu oblečení a vybavení pro všechny milovníky přírody. Nabídka se skládá z technických produktů pro vysokohorskou turistiku za každého počasí, i těch nejnáročnějších klimatických podmínek. K nalezení je zde i pohodlné a střihově atraktivní oblečení pro rekreační procházky městem i přírodou. Během zimní sezóny nabídne Hannah vybavení pro vyznavače upravených sjezdovek i snowparků a volných terénů. Kromě oblečení nabízí Hannah i základní vybavení, které je s pobytem venku neodmyslitelně spjaté – batohy, stany, spacáky, karimatky. Vybere si zde každý, kdo zbožňuje jakékoliv dobrodružství na čerstvém vzduchu. Vybere si zde každý, kdo si přeje funkčnost, pohodlí, trendový design a chce se cítit a vypadat dobře.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu