Dlouhodobý test trailbiků v půlce

28.2.2017
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2011-03-24T13:54:35 --><p style="text-align: justify"><strong>V dubnovém Velu najdete poločas dlouhodobého testu trail biků - přímé srovnání kol a laboratorní měření tuhosti jejich rámů. Jako ukázku přinášíme část testu abecedně prvního modelu mezi vybranými - Authoru Era 3.0.</strong></p>


Author ERA 3.0

Karbonová novinka Era 3.0 od Authoru nás vítá přátelsky střiženým posedem, závodní pozici jezdce zřejmě tato značka dala definitivně vale. Přímá sedlovka a delší představec posouvají těžiště jezdce více nad přední kolo, jistotu při manévrování poskytnou 685 mm široké karbonové vlaštovky od Eastonu. 

Author Era 3.0

Sportovní duch sice možná vymizel z posedu, zakódovaný však zůstal v rámu, přesněji řečeno v jeho geometrii. Hodnota hlavového úhlu 70,5° patří k těm vyšším, díky ní je tak řízení Ery nad míru hbité a všímavé k sebemenším podnětům od řídítek. Chování kola má pravý charakter XC stroje i při průjezdu zatáčkami, i těmi nejprudšími se protáhne mrštně jako had. 

Velmi zaskočeni jsme byli projevem zadního odpružení. Rychle dodejme, že velmi příjemně. To se totiž projevilo jako absolutně nejcitlivější mezi všemi testovanými stroji! Pokud se při jízdě podíváte na kompozitové vahadlo, spatříte jej ochotně kmitat podle toho, jak terén píská. Veškeré nerovnosti tak jsou dokonale eliminovány, na čemž má krom odpružení zásluhu i kompozitová sedlovka, měkce polstrované sedlo a objemné pláště. 

Author Era 3.0

První ostré nástupy ze sedla provázely obavy, jak se bude tak citlivé a aktivní pružení chovat při záběru. Byly však liché, tlumič reagoval na šlapání srovnatelně s ostatními systémy zastoupenými v testu, tedy nikterak výrazně. Po zapnutí ProPedalu to pak už byla úplně jiná písnička. Pozitivně hodnotíme i celkovou tuhost rámu, potažmo kola – ani stopy po vlnění a kroucení. S tím souvisí i slušná akcelerace tohoto Authora. 

VELO laboratoř

  • deformace hlavního rámového trojúhelníku 7,4 mm
  • průhyb zadní stavby 8,0 mm
  • boční průhyb 2,1 mm

Z komponentového osazení vyzdvihněme pláště Geax Saguaro, jejich tlumicí schopnosti a především dezén snoubící nízký valivý odpor a přilnavost na velké škále povrchů. Přidejme také brzdy Avid Elixir CR, jež nabízí seřízení délky kroku páky, velký brzdný výkon a citlivé dávkování. Na Authoru je nejvíce znát, jak se blízkost jeho ceny u horní hranice stanovené pro tento test odráží na kvalitě použitého osazení. Pominemeli kvalitně zpracovaný celokompozitový rám, pak to nejvíce poznáme na komponentech ovládání, pohonu a rovněž na brzdách či tlumiči. Tyto výborné komponenty navyšují již tak pozitivní dojem z tohoto kola. 

Author ERA 3.0

  • cena 69 990 Kč
  • hmotnost 12,03 kg
  • hmotnost kol 1860/2550 g (P/Z)
  • zdvihy (P/Z) 120/130 mm

Author je s druhým nejlehčím bikem v testu po RB, a to i přes těžší kola a pláště – použít jiné, hravě ušetří dalších 500 gramů a více, ale také citelně zrychlí. 

TEST ZBÝVAJÍCÍCH DESETI TRAILBIKŮ NAJDETE V DUBNOVÉM VELU!

Sledujte průběžně naše redakční blogy pro aktuální dění
v dlouhodobém testu trailbiků: redakcniblog.ivelo.cz
Menu