GIANT Trance X Advanced SL

28.2.2017
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-06-21T17:35:05 --><p><strong><span class="large-xx">Trans na x-tou!</span> </strong></p><p>Kdo jednou ochutná slast, vyžaduje ji opět, a více. Tak praví lékaři i zkušenosti. S frekvencí pak roste potřeba a nebýt rozumu, došli bychom záhy záhuby slastí z její přemíry, ze snahy dosahovat ji znovu a znovu. Mějte na paměti to, co je dáno, až půjdete vyzkoušet modročerného Gianta Trance X Advanced SL - jinak byste se také mohli ujezdit k smrti. Nepřeháníme. Po čtrnáctidenním randění víme své.</p>

Terénní jízdu v jeho podání jsme mohli ochutnat při testování především během letošního Velo campu v Jeseníkách, tedy v prostředí tomu nakloněném. Vyvrcholením pak byla návštěva Rychlebských stezek. Trailů, na něž je Trance X Advanced SL stavěn především – jedná se o zástupce skupiny trailbiků, spíše tedy jejího vrcholného představitele.

Již loni se tento model pyšnil skalpy několika okouzlených testerů ze světových cyklistických magazínů. Giant se jimi rád a pravidelně chlubil. Jejich reakce na schopnosti Trance byly vesměs velmi kladné. A pak se stalo to, co se stát muselo. Trance X se v kolekci 2010 objevil postavený z uhlíkových vláken. Z nich je spleten nejen přední trojúhelník, ale také zadní stavba a horní vahadlo. Pouze spodní vahadýlko zůstalo hliníkové. Hmotnost rámu tak putovala o 15 % dolů, celku v testované velikosti M jsme naměřili rovných 11 kg. Je to málo, nebo hodně? Kloníme se k odpovědi a) – vzhledem ke zdvihům 127/140 mm a bytelnosti konstrukce to je více než jen výborné. Ostatně Giant si letos s hmotnostní úsporou svých rámů rozhodně nebral servítky – Anthem Advanced SL hlásí mínus devět procent, DH speciál Glory dokonce mínus sedmadvacet!

Postaveno na osvědčeném

Jakkoliv lákavě a exkluzivně působí uhlíková vlákna, tím pravým srdcem Trance zůstává osvědčené odpružení Maestro, zde operující se 127 mm. Ve zkratce připomeňme, že se jedná o systém s virtuálním bodem otáčení zadní stavby. Pracuje se čtyřmi čepy a dvěma vahadly, přes něž se přenáší pohyb zadní stavby na tlumič. Konstrukce přináší nezávislost odpružení na brzdění, ale také stabilitu při šlapání při zachování citlivosti na impulzy od povrchu.

V modelovém označení tohoto kola najdete pojem Advanced SL. Upozorňuje na nejdokonalejší technologii používanou Giantem, zahrnující tvar trubek, materiál a další faktory rozhodující o kvalitě kola. Uhlíková vlákna pro stavbu rámu pochází od renomované firmy Toray, nesou označení T800 (číslo udává počet vláken na centimetr čtvereční). Jednotlivé části rámu jsou spojeny technologií Fusion, tedy dvojstupňovým lisováním.

MNOHEM VÍCE TEORIE, ALE PŘEDEVŠÍM PRAXE S TRANCEM x VE VRCHOLNÉM PROVEDENÍ NAJDETE V PRÁZDNINOVÉM DVOJČÍSLE VELA 7-8/2010, KTERÉ VYCHÁZÍ 23. 6. 2010!

Fotogalerie GIANT Trance X Advanced SL

GIANT Trance X Advanced SL

GIANT Trance X Advanced SL

GIANT Trance X Advanced SL

GIANT Trance X Advanced SL

GIANT Trance X Advanced SL

Menu