SUPERIOR Team Racing

28.2.2017
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-09-20T11:37:15 --><p><strong>Rubrika Velo stars je postavena na testech pětice kol, které si na začátku sezony zvolili sami čtenáři ze třicítky strojů nominovaných redakcí. Překvapením posledního dílu tohoto ročníku Velo stars rozhodně je účast silničního Superioru Team Racing mezi vyvolenými!</strong></p>

Upřesněme, že v původní nominované sestavě měl své místo Niner a jeho karbonový hardtail Air 9. Na jeho zapůjčení jsme však marně čekali od počátku sezony a nakonec jsme museli sáhnout po dalším v pořadí. Na šestém místě skončil právě silniční Superior Team Racing. Proč v úvodu článku hovoříme o překvapení? Především proto, že Superior za sebou nechal i silničky mnohem zvučnějších světových jmen, a dále pro fakt, že za ním skončily i některé velmi zajímavé biky – a byť je Velo univerzální z pohledu cyklistických odvětví, jimž se věnuje, přece jen MTB citelně převažuje. 

SUPERIOR Team Racing

Seznamte se
Ačkoli je v rodném listu modelu Team Racing s velikým nápisem Sup na trubce deklarovaná česká národnost, nelze opominout jeho silné zahraniční geny. Pro stavbu rámu byla použita karbonová vlákna z produkce japonské firmy Toshiba. Celkem strohé informace o použitých technologiích hovoří o obvyklém: jednotlivé vrstvy jsou skládány pod různými úhly, celek je zhotoven technologií monocoque, jeho funkci podporuje tvarování trubek. Každá z nich na své cestě ke spojení s další několikráte mění sílu průřezu a tvar. Zcela nenuceně se pak propojují, žádné monstrózní efekty. Nenápadný šarm podtrhuje i design, vlastně pouhý nápis Sup na spodní rámové trubce a krátké bílé partie na horní. Za pozornost stojí zpracování zadní stavby. Vidlice v ostrém oblouku přechází ve vzpěry, přičemž patky jsou vysazeny vně. 

Superior Team Racing Superior Team Racing  Superior Team Racing 

Ultegra královnou
Základem vybavení je sada Shimano Ultegra. Poplatně své vládkyni Dura-Ace má i ona ve vínku technologické vymoženosti, jež jsou jasně identifikovatelné. Tou hlavní je přepracování řadicího mechanizmu pák, postrádajících tak donedávna specifické „opratě“ z bovdenů. Dále je to tvarování klik a ukrytí šroubů držících převodníky na jejich vnitřní část. O kontakt s podkladem se u Superioru starají pláště Schwalbe Ultremo R obuté na setu zapletených kol Fulcrum Racing 1. Řídítka, sedlovka a představec pocházejí z nabídky FSA a sedlo Antares od Fi’zi:ku. 

Superior Team Racing Superior Team Racing  Superior Team Racing 
Superior Team Racing Superior Team Racing  Superior Team Racing 
Celý test najdete ve VELU 10/2010 (v prodeji od 22.9.2010)!
Menu