Kolo a design roku 2009: Double pro Madonu

28.2.2017
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2009-02-17T13:48:51 --> <p>Druhý ročník ankety Kolo roku vám opět nabídl pět kategorií, mezi nimiž jste si mohli na našich webových stránkách či písemně vybrat modely, jež považujete za nejlepší. Zda posoudit cenu, technické vybavení, vzhled či celkový dojem, byla volba každého z tipujících. O něco jednodušší mohl být výběr v nově zavedené kategorii, tedy kola prezentujícího designový vrchol, i když také zde se mohlo hrát o design grafický, technický, či opět o kombinaci obou. Půlnocí 31. ledna se uzavřelo hlasování, které vyneslo na vrchol následující modely.</p>

Kola silniční

 
  • 1. místo: TREK Madone 6.9 Pro (zobrazit detail v novém okně)
  • 2. místo: Specialized S-Works Roubaix SL2 (zobrazit detail v novém okně)
  • 3. místo: Merida Scultura Evo 907-com (zobrazit detail v novém okně)

MTB pevná

 
  • 1. místo: MERIDA Matts HFS XC Pro 3500-D (zobrazit detail v novém okně)
  • 2. místo: Superior Team Racing (zobrazit detail v novém okně)
  • 3. místo: Trek Elite 9.9 SSL (zobrazit detail v novém okně)

Krosová a městská kola

 
  • 1. místo: TREK 7.9 FX (zobrazit detail v novém okně)
  • 2. místo: Merida Crossway TFS 800-Sport-D (zobrazit detail v novém okně)
  • 3. místo: Superior Dark Face (zobrazit detail v novém okně)

MTB celoodpružená

 
  • 1. místo: MERIDA Ninety-Six 5000-D (zobrazit detail v novém okně)
  • 2. místo: Specialized Epic FSR Expert Carbon (zobrazit detail v novém okně)
  • 3. místo: Trek Top Fuel 9.9 SSL (zobrazit detail v novém okně)

Dětská kola

 
  • 1. místo: MERIDA Dakar Champion-V (zobrazit detail v novém okně)
  • 2. místo: Pell’s Razzer Team Replica 24 (zobrazit detail v novém okně)
  • 3. místo: Author A-Gang 2 mm (zobrazit detail v novém okně)

Anketa Design roku

 
  • 1. místo: TREK Madone 6.9 Pro (zobrazit detail v novém okně)
  • 2.-3. místo: Fondriest TF1 Anniversary Super Record (zobrazit detail v novém okně)
  • 3.-3. místo: Merida Ninety-Six 5000-D (zobrazit detail v novém okně)

O stanovisko k výsledkům ankety jsme požádali zástupce vítězných modelů:

Jakub Truksa marketingový a technický specialista firmy Bretton pro značky Trek, Gary Fisher a Bontrager

„Velmi nás těší, že naše kola uspěla v této anketě. Každý takovýto úspěch je pro nás povzbuzením do další práce a především potěší každého, kdo má se značkou Trek takové citové pouto jako my ve firmě Bretton s.r.o. Trek Madone je nejvyšší řada silničních kol značky Trek a model Madone 6.9 Pro stojí na jeho úplném vrcholu. Jako jeden z mála modelů se tento stroj může chlubit vítězstvím ve všech třech Grand Tours – Tour de France, Giru a Vueltě. Rám z materiálu OCLV Red Carbon je vyráběn v továrně firmy Trek ve městě Waterloo ve státě Wisconsine. Na rámu je použita integrovaná sedlová trubka, která je vytažena vysoko nad rám a nasazuje se na ni karbonový nástavec. Dalšími prvky je integrovaný střed BB90 a celokarbonová vidlice Bontrager RXXXL E2 s dolním ložiskem hlavového složení o průměru 1,5″. Kolo je osazeno sadou Shimano Dura-Ace, ovšem zájemci mají možnost volby zda Shimano Dura-Ace, nebo Sram Red. Dvorním dodavatelem komponentů je firma Bontrager. Co ale zaujme na kole na první pohled, jsou aerodynamická karbonová kola Bontrager Aeolus. Toto dohromady tvoří skvěle vypadající silničku s úžasnými jízdními vlastnostmi. Hodně lidí mi říká, že po vyzkoušení tohoto kola už nechtějí nic jiného. U kola pro nejvyšší závodní nasazení je jistě na prvním místě výkonnost a funkčnost. Trek připravoval svůj top model Madone s cílem představit něco úplně nového. Někdo dokáže nabídnout hezké kolo, někdo dokáže nabídnout výbornou technologii. U Treku bylo ale v zadání mít vše v jednom. A výsledkem tohoto snažení je právě kolo Trek Madone 6.9 Pro. Všechny části rámu včetně vidlice perfektně navazují na sebe v ladných křivkách. Hluboký odstín modré barvy v kombinaci s moderní bílou vynikne především na slunci. Komponenty kola jsou vybrány tak, aby byly s rámem v dokonalé harmonii. Designovou perličkou jsou pak vysoká kola Bontrager Aeolus. Ty jsou ve stejném barevném provedení jako rám a tudíž spolu tvoří úžasný jednotný celek. Přitom je to stále závodní kolo, na kterém jezdí nejlepší závodníci na světě. V posledních letech stále stoupá počet cyklistů, kteří preferují jízdu po silnicích. Ovšem silniční kolo má pro mnohé z nich omezující vlastnosti. To se týká především nízko položených řídítek. Trek 7.9 FX je vrcholem nabídky firmy Trek v kategorii fitness a městských kol. Kolo je postaveno na celokarbonovém rámu technologií TCT s pevnou karbonovou vidlicí Bontrager. V zadní stavbě je elastomerový blok, který eliminuje otřesy od zadního kola. Komponenty jsou podobné jako na silničních kolech, ovšem jsou zde rovná řídítka, účinnější brzdy a širší pláště. Kolo je tedy velmi rychlé, ale zároveň naprosto pohodlné. Není problém vyjet si i do lehčího terénu nebo jej používat jako dopravní prostředek na cesty. Kolo je velmi elegantní a příjemně nenápadné.”

Jan Skřička marketing Merida Czech „Za výsledky ankety Kolo roku jsme skutečně rádi. Druhým rokem po sobě nám jasně ukazují, jak česká odborná veřejnost vnímá kvality výrobků značky Merida, což je pro nás povzbuzením do další práce. Vítězství modelu Ninety-Six 5000-D v kategorii celoodpružených kol potvrzuje, že i v této oblasti se Merida svými produkty zařadila mezi absolutní elitu – a to nejen reálnou kvalitou svých výrobků, ale především jejich vnímáním v očích veřejnosti, což je neméně podstatné. Zajímavostí pro nás rovněž je i vítězství modelu Matts HFS XC-Pro 3500-D v kategorii pevných kol. Letos jsme se zde nesnažili prezentovat nejdražší karbonový model, ale volili jsme ekonomickou variantu závodního horského kola postaveného na v současnosti asi designově nejpropracovanějším hliníkovém rámu na trhu – ukázalo se, že to byla sázka na správnou kartu, protože takto zpracovaný hliníkový rám v mnoha aspektech dokáže těm karbonovým skutečně konkurovat, avšak pořizovací náklady jsou nesrovnatelně nižší. Dětský model Dakar Champion je vzhledem k poměru cena/výkon jasnou volbou, pokud chcete pro své dítě kolo, na kterém bude moci začít s opravdovou horskou cyklistikou.”

Menu