Velo na Tour de France 2007

19.7.2007
<p>Pět dnů na služební cestě můžete vnímat různě – mimo jiné buď jako dlouhé odloučení od rodiny, nebo jako příliš krátkou dobu na to, abyste si stihli něco užít. Pět dnů jsme letos s Kamilem strávili na Tour de France. Čtyři etapy a jeden volný den jako součást přípravy pro speciál Tour de France, který vyjde necelých 10 dnů po skončení letošní Tour. Zde je malá ochutnávka.</p>

Po prvním dnu jsem měl zvláštní pocit, že jsem tu byl zbytečně, že jsem nic nestihl udělat, navíc ani nenarazil na nic zajímavého. Vše proběhlo příliš rychle – jezdci dorazili do předstartovního prostoru hodinu před startem. Desítky zajímavých kol, každé z nich jako potenciální nosič nového nebo zajímavého komponentu, okamžiku, který na něco dalšího může poukázat. Hned další den mi ale hodně vylepšil náladu a po něm další a další, aby vše gradovalo ve volném dnu. Tolik zajímavého materiálu jako letos se nám snad ještě nepovedlo nastřádat! Technika, rozhovory, příběhy, zajímavosti, témata, která během pobytu vyplynula. Těch pět dnů sice bylo dlouhé odloučení od rodiny, ale také příliš krátký čas něco užít. Při návratu domů jsme se s Kamilem oba moc těšili na to, až své postřehy budeme moci přenést na papír a předložit je vám.

Následující fotografie i popisky k nim berte, prosím, především jako ochutnávku k připravovanému speciálu Tour de France 2007. Najdete v něm mnohem více fotografií i podrobnější texty – tam, kde je nyní jediný snímek elektronické sady, máme jich v tištěné verzi připraveno na dvacet, to samé platí pro další snímky. Mnohé zajímavosti zde navíc nejsou ani naznačeny.

Proč ale chodit okolo horké kaše a neříci to na rovinu: letošní speciál časopisu Velo, Tour de France, byste si prostě neměli nechat ujít! 

Jako BONUS přikládáme videa z Tour de France, kterých jsme natočili mnoho. Videa si můžete stáhnout do svého počítače v sekci Stahuj.

Mezi rozhodčími při letošní Tour nechyběl ani český zástupce! Miroslava Janouta zachycuje video, jak odvádí kolo k převážení. Blížíme se cíli etapy do Tignes a press centru. Zbývají necelé dvě hodiny do příjezdu jezdců – trať už je ale úplně obklopená oslavujícími diváky.
Že se na kolo nesmí s wapkou? A když už ano, pak jen opatrně a nemířit na citlivá místa? Nenechte se vysmát!  Kolo umyté „mokrou cestou“ čeká okamžitě další procedura – vysušení proudem vzduchu. 
Jeden z jezdců Cofidisu přezouvá tréninkové tretry Specialized za závodní. Neopomene však přehodit také speciální vložky do nich.  V předstartovním prostoru má svůj stánek Power Bar – hodně jezdců rádo sahá po jeho energetických gelech a tyčinkách. 
Podepisování jezdců před každou etapou je standardní procedura. Diváci mohou přihlížet pouze zpoza zábran.  Před každým startem se jezdci musí podepsat na startovní listinu – zde po podpisu Alexandr Vinokurov v doprovodu svého bodyguarda. 
Pro závodníka Vinokurovova formátu je problém protlačit se po projetí cílem mezi novináři. Bodyguard hodně pomůže. Do cílového prostoru však mají přístup jen novináři, naštěstí – diváci by odjezd závodníků zcela znemožnili.  Vinokurov požíval privilegia jako ještě nedávno Armstrong – bodyguard, vlastní auto, které jej odváželo z cílového prostoru. Nejen jej, ale i jeho kola. 
Reklamní kolona reklamních vozidel, to je jedno velké divadlo. Roztodivné vozy jsou velmi zajímavé, reklama se vtírá velmi nenásilně, nenápadně, leč účinně.  Reklamní kolona reklamních vozidel, to je jedno velké divadlo. Roztodivné vozy jsou velmi zajímavé, reklama se vtírá velmi nenásilně, nenápadně, leč účinně. 
 
Týmové autobusy mají prostor upravený pro převoz kol.   

Text a foto: Rudolf Hronza Video: Kamil Hofman

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu