Aspire Sports štikou mezi českými firmami

2.12.2015
<p>Firma ASPIRE SPORTS, s. r. o., mimo jiné dovozce značek GT, Cannondale a Mongoose, uspěla podruhé za sebou v prestižní výroční anketě Štiky českého byznysu. Jako jediná „sportovní“ firma se dostala mezi 14 krajských vítězů a celkem 42 oceněných, kteří jsou většinou dceřiné firmy nadnárodních společností s miliardovými obraty. Po loňském třetím místě Aspire letos získala první pozici mezi společnostmi z Jihomoravského kraje. Druhým v pořadí byl obhájce prvenství Deichman obuv.</p>

„Je to pro nás obrovské ocenění. Museli jsme si tu pozici tvrdě vybojovat. Jsme distribuční firma, takže jsme uspěli i díky tomu, jaké značky zastupujeme. Především GT, Cannondale, Uvex a New Balance jsou ve skvělé formě. My jsme to dokázali aplikovat na trh,“ řekl o tomto úspěchu Igor Doležal, většinový majitel.

Anketa se nevyhlašuje podle sympatií, ale díky přesně nastaveným ekonomickým kritériím – nárůstu obratu, ziskovosti v poměru k vlastnímu kapitálu a celkovým aktivům, za ukazatel běžné likvidity a za míru zadluženosti. Ta všechna se hodnotí za poslední tři roky s důrazem na ten poslední.

Pořadatelská společnost Coface Czech vybírala ze 40 000 tisíc firem s obratem větším než 10 milionů eur. Absolutním vítězem se stala firma Olbrich – CZ z Plzeňského kraje, která má německého vlastníka. Dále uspěli výrobci autodílů, textilky i zemědělské podniky.

„Nám se daří díky tomu, že nestojíme na jedné noze. Věnujeme se cyklistice a prodeji sportovní obuvi a textilu. Působíme na trzích v Česku, na Slovensku, v Polsku i Maďarsku. Někde to jde líp, jinde hůř, ale dokážeme to vyvážit,“ dodává Marek Doležal, druhý z majitelů rodinné firmy, který se zúčastnil slavnostního vyhlášení v historickém areálu kláštera minoritů svatého Jakuba v Praze.

Aspire Sports oslaví v lednu dvacáté narozeniny. Má okolo padesáti zaměstnanců, v portfoliu patnáct značek, oslovuje okolo 65 milionů zákazníků. Třeba v Polsku vzrostl loni obrat o osmdesát procent, oproti předchozímu importérovi tam obchod vybraných značek od roku 2012 zčtyřnásobili. Proto tolik nepřekvapí, že i firma z menší země zastupuje značku na větším trhu, což není zrovna obvyklé.

Ekonomičtí experti poznamenávají, že pozitivní vliv na rozvoj zdejšího trhu mělo v posledním roce také oslabení české koruny, které posílilo ziskovost mnoha podniků, především výrobních a exportních. „Naopak pro nás jako importéra je tato situace s kurzem negativní a proto cítíme, že jsme uspěli „situaci navzdory“,“ dodává Marek Doležal.

(tz)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu