Pells roztáčí rotory

24.9.2015

A začněme hned tím nejdokonalejším z nabídky domácí značky, strojem Roar Disc. Právě tato vlajková loď spolehne v příštím roce na moderně koncipovanou karbonovou vidlice s vnitřním vedením a 15mm osou, mající za úkol zajistit potřebnou tuhost bez nutnosti slevy z jistého vedení. Hydraulické kotoučové brzdy s 160mm kotoučem vpředu a 140mm kotoučem vzadu následně poskytnou brzdný výkon a citlivost dávkování, která byla dosud pro silniční kola ¨prakticky nedosažitelná.

Na stejný stupínek lze postavit i stroj Roax, cílící na fanoušky cyklokrosu. I jemu je základem pro stavbu rámu kvalitní uhlíkové vlákno a díky velmi univerzální geometrii a dostatečnému prostoru pro širší pláště si tak může najít uplatnění nejen v cyklokrosu, ale i v celodenních výletech na nejrůznějším povrchu. Zadní stavba Ultralite SS vakuum umožňuje propružení ve vertikálním směru a podílí se na vysoké míře pohodlí při zachování maximální boční tuhosti (kterou garantuje mohutně dimenzovaná oblast v okolí středového složení i nově řešené řetězové vzpěry). Z dalších úprav, které Pells využívá, zmiňme hlavovou trubku 1 1/8“ – 1 ½“, středové pouzdro BB86 (Press Fit), celokarbonové patky, nebo karbonovou vidlici CX s vnitřním vedením a 15mm osou, jež se podílí na mimořádné tuhosti a jistotě vedení. Hydraulické kotoučové brzdy s 160mm kotoučem vpředu a 140mm kotoučem vzadu poskytují mimořádný brzdný výkon a citlivost dávkování. Tento model bude současně nabízen s možností aplikace individuálního designu.

Pells však neopomíjí ani ekonomičtější úroveň strojů. Právě zde se totiž zrodila disková verze osvědčené řady Aeron s přepracovanou geometrii směrem k maximální univerzálnosti tohoto kola. Aeron Disc nabízí vyšší míru stability, klidnější jízdní projev, dostatečný prostor pro osazení širšími plášti až do 30 mm. Karbonová vidlice má vnitřní vedení hadic, či bovdenů. Hydraulické kotoučové brzdy poskytují brzdný výkon a citlivost dávkování za jakýchkoliv povětrnostních podmínek. Disková verze Aeronu by měla splnit nároky coby ideální všestranné kolo na najíždění tréninkových kilometrů i na dlouhé pohodové výlety.

Pro nastávající rok se zrodila i nové modelová řada, a to Nexter. Ta sice navazuje na osvědčený model F9, avšak použitím exkluzivního karbonového kompozitu s HM vlákny a zvýšením zdvihu zadní stavby na 129 mm posouvá tento rám do jiné dimenze. Stroj si tak udržel všechny typické přednosti 29“ kol, jako je lepší průchodnost terénem, vysoká trakce, jistota ovládání, stabilita a současně je podpořil právě zvýšeným pracovním rozsahem zdvihu. Geometrie je navržena tak, aby bylo možné použití odpružené vidlice se zdvihem v rozsahu 120 – 130 mm. Samozřejmostí je využití zadní osy 142×12 mm. středového pouzdra BB92 a kónického sloupku 1 1/8“ – 1,5“. ¨

(tz)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu