Úvod » Zprávy » Hlavní zprávy » Giant 2015 plně na středním rozměru
Hlavní zprávy

Giant 2015 plně na středním rozměru

V americké centrále výrobce kol Giant pevně věří ve střední rozměr kol. Věří v něj tak skálopevně, že všechny vysokozdvihé novinky se točí právě na takových kolech.

První z představovaných kol je staronový Reign. Původní je jen myšlenka enduro kola, provedení je už zcela nové, moderní. Prodávat se bude ve dvou verzích, dostupnější hliníkové a lehoučké karbonové. Ty se dále dělí dle osazení, celkem je na výběr ze čtyř kol Reign. Společnými rysy obou provedení je pochopitelně zdvih 160 mm nad oběma koly a geometrie. Položený hlavový úhel svírá se zemí 65°, sedlový pak 73°. Zadní osa šíře 142 mm je vzdálena jen 434 mm od středové osy, konstruktéři užili i vnitřní vedení kabeláže včetně nezbytné teleskopické sedlovky RockShox Reverb se zdvihem 125 mm. Odpružení Maestro snad již netřeba zmiňovat. Překvapení přijde při úchopu, kratičký představec drží až 800 mm široká řídítka.

Hliníkový rám velikosti M váží bez tlumiče prý jen 2460 g, což je ještě o 140 g méně než poslední 26“ model. Nejlepší verze Reignu oblaží vybavením: vidlice RockShox Pike RCT3 Dual position Air, tlumič RockShox Monarch Plus DebonAir RC3, sada Sram XX1 s X1 přehazovačkou, špičková zapletená kola DT Swiss XM1501 a v neposlední řadě nové brzdy Sram Guide RS.

Nejnižší model, Reign 27.5 2 LTD je výrazně dostupnější, jeho cena je stanovena na 66 999 Kč. Přestože jde o nejlevnější model, stále nabízí vzduchové odpružení RockShox Pike RC a RockShox Monarch Plus DebonAir RT či teleskopickou sedlovku Reverb. Cena se tak projevila jen sadou Shimano Deore s SLX přehazovačkou. Kola jsou čistě vlastní produkce, náboje Tracker na pevné osy a ráfky P-AM2 s plášti Schwalbe Hans Dampf.

Karbonový přední trojuhelník šetří oproti hliníkové slitině dalších 200 gramů. Nejdražší karbonový Reign Advanced 27.5 0 Team se do Česka kvůli vysoké ceně dovážet nebude. K dispozici bude Reign Advanced 27.5 1 za 99 999 Kč v zelenožluté barvě. Vpředu vzduchem pruží RockShox Pike RC s možností snížení zdvihu na 130 mm, vzadu pak vzduchový tlumič s rozšířenou vzduchovou komorou RockShox Monarch Plus DebonAir RT. Kromě Shimano XT přehazovačky je celé kolo na sadě SLX. Kola jsou z vlastní linky, respektive určitě ráfky P-AM2 a přední náboj Giant Tracker s 15mm osou, zadní náboj je DT Swiss 350, to vše obuté do plášťů Schwalbe Magic Mary a Hans Dampf.

Glory je sjezdové kolo, které se už řadu let prohání i po tratích Světového poháru. Po vzoru dalších velkých značek se i Glory letos zvětšilo na 27,5“. Upravila se geometrie, tedy položil hlavový úhel na 63°, ale zároveň i zvětšil ofset patek vidlice. Zkrátila se zadní stavba na 439 mm, horní trubky měří 569, 584 nebo 620 mm dle výšky rámu. Zdvih zůstal 203 mm, zlepšil se ale poměr přepákování díky delšímu tlumiči a jeho uchycení přes ložisko má přinést o 10 % lepší citlivost na malé podněty. Rám bez tlumiče má vážit 3250 g. Hlavová trubka je kónická, veškerá kabeláž je vedena vrchem na spodní rámové trubce, tedy nic neohrozí hadice ani lanka. Na výběr bude ze tří velikostí

Nejvyšší model Glory 27.5 0 se bude prodávat za 136 999 Kč. Pružinové odpružení přináší vidlice RockShox Boxxer Team s Charger patronou, vzadu pak Vivid RC2. Sedmirychlostní Sram XO1 DH sada roztáčí kola z nábojů DT Swiss 240s s ráfky EX471, brzdí je pak Sram Guide RSC čtyřpístkové brzdy.

Prostřední sjezdovou mašinu Glory 27.5 1 koupíte za 94 999 Kč. Tlumič je stejný, vidlice pak základní Boxxer RC. Snadno ho poznáte podle sady Shimano Zee. Kola Giant PDG/P-AM2 se točí na pevných osách 20×110 a 12×150mm, na nich pak obutí Schwalbe Magic Mary.

Nejdostupnější verze nové Glory 27.5 2 bude za 67 999 Kč. Dvojkorunkový RockShox Domain RC tlumí přední kolo, zadní pak tlumič stejné značky Kage R. Ekonomickou sadu Sram X5 doplňují brzdy Avid DB5 a kliky Truvativ Ruktion. K dispozici bude i rámová sada za 49 999 Kč.

Více informací a první jízdní dojmy z testování v Pembertonu nedaleko kanadského Whistleru čekejte ve Velu 9/2014. Vychází 22. srpna.

Petr Štuka

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře