Úvod » Zprávy » Hlavní zprávy » Specialized 2014 v Koutech
Hlavní zprávy

Specialized 2014 v Koutech

Na sobotní slunný den připravil Specialized opět testování pro zástupce médií a my u toho nechyběli.

Kouty a jejich bikepark i kvalitní silnice jsou skvělou volbou pro cyklisty jakéhokoli ražení, snad i proto se po roce Specialized vrátil tam, aby nás znovu nechal okusit kola z kolekce pro rok 2014.

Krátké provedení silničními koly následovala kola horská včetně zábavné kulturní vložky, dolování nýtovače z krku vidlice. Po obědě přišlo testování kol, počasí přálo, proto točený Birell a iontové nápoje Nutrend tekly proudem. Organizace celé návštěvy neměla jedinou slabinu, tou byla snad jen návrat do přehřáté Prahy.

Specialized bezmezně věří průměru 29″, proto i jejich Enduro dostalo tento průměr. Tři ze sedmi modelů jsou na velkých kolech, cenou jdou od 77 999 Kč za Enduro FSR Comp 29 až po 204 999 za top model, S-WORKS Enduro FSR Carbon 29. My ho krátce otestovali. Na nejvyšším modelu s tlumičem Cane Creek Double Barrel Air přibyla páčka pro snadné a rychlé přitvrzení chodu proti pohupování, což je horká novinka u této značky tlumičů. Nutno poznamenat, že jde o nejlépe nastavitelný vzduchový tlumič vůbec. K nejvyššímu modelu patří i odpovídající nekompromisní vybavení, tedy řazení Sram XX1 s karbonovými klikami, karbonová jsou i kola 29″ Roval Traverse SL. Nechybí ani z řídítek ovládaná teleskopická sedlovka jejíž ventilek je hned pod sedlovým zámkem. Dostatečně široká řídítka svírá kratičký představec, ideální pro enduro kategorii. Pochvalu zaslouží i nízká hlava, která drží výši řídítek v rozumné výšce. Pohupování není zas takový problém, když se dá zastavit drobnou páčkou, jen ji umět nahmatat, tlumič není zrovna na očích. Odpružení tvoří pár již zmíněného tlumiče s vidlicí RockShox Pike, taktéž novinkou pro příchozí sezonu 2014. Těžko jim cokoli vytknout, jízda po kořenech nebyla jiná než po hladkém trailu, kolo je bralo jako buldozer a smazalo. V zatáčkách bylo cítit vyšší těžiště, geometrie je však připravená poprat se i s ostřejšími zatáčkami. Čtyřpístkové brzdy Avid se strmých úseků bikeparku nebály, výkon byl dostačující. Šestadvacetipalcová Endura jsou o něco levnější Enduro FSR EVO je za 62 999 Kč

Nejvyšší model S-WORKS DEMO 8 FSR CARBON za 204 999 Kč s novým tlumičem Öhlins bohužel nebyl součástí testování. Zmiňovaný tlumič je dílem stejného výrobce, jaký byl na modelu 2013, respektive při vývoji Cane Creek Double Barrel spolupracovali také s Öhlins, tentokrát má ale méně nastavení, stejně ho většina závodníků neumí nastavit. Aspoň takové byly argumenty. Vzali jsme Demo 8 FSR I Carbon a provětrali ho na tamějších sjezdových pasážích, kde naprosto s přehledem pobralo vše, co se mu postavilo do cesty a s lehkou hlavou, správně položenou do úhlu 64°, oplývalo stabilitou a jistotou vedení kola. Citlivost odpružení byla dobrá, přední vidlice Boxxer RC moc nastavení nenabídne, zadní tlumič Fox DHX RC4 už podstatně více. Žádné náznaky lability v zatáčkách či nedotáčivosti, jediná výtka patří pohupování a tenkým gripům, ale to už je individuální volba. Hliníkové demo začíná na 94 999 Kč, jen o 5 000 Kč více stojí samotný karbonový rám. O pár tisíc podražil i testovaný základní karbonový model, nyní za 124 999 Kč.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře