Lapierre 2014 – nové Zesty a Spicy

27.6.2013
<p>Největší francouzký výrobce kol, Lapierre, představil novinářům ve francouzském středisku Châtel tři novinky pro trail a enduro ježdění. Evoluční vylepšení stávajících Zesty AM, Spicy, a zcela nový Zesty Trail.</p>

Vizuálně se může zdát, že se nic nezměnilo, ale vylepšení je celá řada. Spolupráce s Nico Vouillozem v tomto segmentu evidentně nese ovoce.

Po klasickém bloku grafů, ze kterého jsme se dozvěděli víceméně to, že 26″ je nejlehčí, 27,5″ druhý nejlehčí a 29″ nejtěžší, ale 29″ drncá méně než 27,5″, kdy ještě hůře je na tom 26″, na druhou stranu 26″ je nejobratnější a čím větší, tím je to s obratností horší, a-l-e zase čím větší, tím větší styčná plocha s terénem. Prostě elementární jednoduché zákonitosti. Na někoho to možná působí, ale moc tomu nevěřím. Každý z průměrů má své opodstatnění a pro i proti. Nemyslím, že je jediný průměr kol dobrý na všechno a řekl bych, že to ví všichni. Ostatně trh si logicky přeje být rozmělňován.

Každopádně Lapierre si zvolil 27,5″. To je kompromisně nekompromisní řešení, ale z mého úhlu pohledu možná nejsympatičtější průměr kol. Valí se skvěle a přitom neotravují obřím průměrem, který vám v každé druhé bleskové změně těžiště neurve pneumatikou zadek i s podběhem.

Ve stručnosti se zde na webu tedy podívejte na představené modely.

Novinka letošního roku, Zesty Trail. Rychlé trailové kolo ve verzi 29″ pracující se 120 mm zdvihu.

Vylepšené Zesty AM na 27,5″ kolech se zdvihem 150 mm. Lehké, technické, trailové kolo.

A stejně tak vylepšený enduro model Spicy, zde v barvách Team Replica, se zdvihem 160/150 mm vpředu/vzadu. Musím říct, že opravdu pravé enduro kolo se vším, co k tomu patří. Obratné, stabilní, zábavné, ale zároveň rozumně těžké. Nebo lehké?

Společná pro všechny tři modely je velmi povedená geometrie. Ale, aby bylo na co se těšit, tak na detailnější článek i pár slov o nové jednopřevodníkové sadě Sram X01, vidlici RockShox Pike nebo tlumiči e:i si počkejte na další číslo Vela.

Z Francie Rob Trnka

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu