Změny tras na Krušnotonu

19.6.2013
<p>Krušnotonu není souzeno mít dvakrát stejné trasy. Uzavírky a rekonstrukce silnic nás opět donutily ke změnám. Výhodou je, že ani závodníci ani my, pořadatelé neustrneme.</p>

Loni se nestihly všechny opravy mostů u Hrobu, do toho se chystají nové kanalizace v Hrobu a Horním Jiřetíně a částečná uzavírka v Háji. Situace komplikovaná, ale řešitelná. Jen jsme chtěli zachovat některé kontury, které dělají Krušnoton Krušnotonem. Tedy – 250 km, 5 klasických stoupání, mezi nimi určitě Komárku a Dlouhou Louku a rychloupínák Lukov, současně krátkou trasu v mírném módu přístupném i skutečným rekreačním cyklistům. Takže:

Dlouhá trasa

Vynechá úsek Krásný Les-Adolfov, sjede do Telnice o jednu silničku dříve, krásnou silničku,z Cínovce nepojede na Vitišku, ale sjede do Dubí po hlavní E55 a zahne na Hrob, z něj vystoupá přes Mikulov na Nové Město, tento kopec se v prvních dvou ročnících sjížděl, jde o jedno z nejhezčích stoupání v Krušných horách, pod Vitiškou se spojí s krátkou a spolu s ní pokračuje po hřebenech přes Fláje až na Klíny. Z Klínů se zřítí do Litvínova jako vždy, ale zcela vynechá západní okruh přes Křižatky, Mníšek, Novou Ves a Horní Jiřetín, z Litvínova pokračuje klasicky do Loučné, ale zde při prvním průjezdu neodbočí doprava dolů do Lomu, ale pokračuje rovně na Dlouhou Louku. Za Dlouhou Loukou, kam se podíváme po roční přestávce, se napojí na již jednou projetou trasu na Fláje a zopakuje si úsek přes Fláje, Klíny, Litvínov až do Loučné. Při druhé návštěvě Loučné už odbočí doprava na Lom a dále pokračuje po známé trase.

Tyto úpravy znamenají 248 km s poctivým stoupáním mezi 4500 až 4900 m (zdroje se liší).

Střední trasa

Jako vždy kopíruje dlouhou trasu od napojení na 18. kilometru nad Přestanovem, takže kromě vynechaného Adolfova pro ni platí vše, co je napsáno u dlouhé trasy.

Výsledek? 187 km s min. 3300 m.

Krátká trasa

Opět vynechá Komárku, jako loni začne stoupat z Dubí, ale nikoliv po hlavní na Cínovec, nýbrž lesní silničkou na Komárku (ano, jde o úsek, kterým loni sjížděla dolů dlouhá a střední trasa), krásné stoupání bez aut. Z Komárky po hřebenech přes Cínovec, Vitišku, Fláje na Klíny a do Litvínova, Loučné a Lomu. Za Lomem nepokračuje na Osek, odbočí na Duchcov,který projede směrem na Hostomice, aby se v Želénkách srazila se svými delšími kolegyněmi z protisměru a s nimi dorazila do cíle v Teplicích.

Krásných 108 km s jedním příjemným stoupáním a přijatelným převýšením.

Na našem webu již naleznete novou mapu, profily, tabulky s časy průjezdů, se stoupáními i nový text Co čeká na trati.

Věříme, že se Vám budou nově vytýčené trasy zamlouvat a že nám odpustíte i dvojmo projetý úsek přes Fláje. Nebýt uzavírek, nepřikročili bychom k němu. Nicméně už jsme si novinky zamilovali a pilně vše připravujeme, abychom vám mohli 10. 8. nabídnout lákavé maratonské menu.

Koloshop Krušnoton o.s. Jarda, Honza, Tamara, Tomáš, Jirka, Jarda

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře