GT 2014, z Park City – změněno od základů!

18.6.2013
<p>Značce GT se povedl v současné době takřka neuvěřitelný kousek. Zcela zásadně inovované modely Force a Sensor utajila až do oficiální prezentace, bikery pouze nalákala videem, které hodně slibovalo, ale nic neukázalo. Nyní už je ale známo vše. Zapomeňte pojem iDrive a naučte se v souvislosti s GT nové – AOS, C.O.R. a PathLink.</p>

Nové rámy GT bude od nynějška zdobit mimo jiné logo C.O.R. – centered on rider. Stručně řečeno jde o to, že značka pojmenovala potřeby konkrétních skupin cyklistů a podle nich vytvořila odpovídající kola, a to nejen zdvihem a konstrukcí, ale také vybavením.

Další zkratkou hodnou zmínky je AOS aneb Angle optimized supsension. Kompletně nový design rámů byl vystavěn pro 27,5“ kola. Řady Force a Sensor jsou od základu změněny, přičemž k dispozici bude pouze střední rozměr kol 650b. Dva krajní průměry našly uplatnění v jiných kategoriích.

Path Link

Pro docílení požadovaných vlastností byl nutný i zásah do systému odpružení. Ideální cestu zadního kola při pružení by měl zajistit vysoko situovaný čep otáčení zadní stavby. Velmi důležitou částí systému je na rámu nezávislý prvek zvaný PathLink, který toto umístění umožňuje. Ale nejen to. Konstrukce vychází z iDrivu, takže lze předpokládat výbornou odezvu na šlapání a další výhody tohoto systému odpružení.

Jistě neušel vaší pozornosti nově použitý čep v řetězové vzpěře před zadní patkou. Nejedná se ovšem o HorstLink a nehrozí kolize s patentem – na rozdíl od tohoto řešení totiž řetězová vzpěra není na druhém konci spojena s rámem, nýbrž s nezávislým prvkem PathLink. A navíc jde o řešení, které GT již dříve používalo.

Sensor

Ze Sensoru se stalo ještě univerzálnější kolo, než jakým byl dosud. Zdvihy 130 mm mu dávají dostatečnou kapacitu i pro těžší terén, systém odpružení pak efektivitu. Měl by být kolem jak pro maratony, tak pro technické traily. Nabízen bude ve třech karbonových a čtyřech hliníkových verzích, přičemž ambicím kola odpovídá i fakt, že pouze nejnižší model nebude vybaven teleskopickou sedlovkou s vnitřním vedením kabeláže.

Hmotnost rámu s tlumičem je uváděna 2721/3381 g (karbon/alu), přičemž rozhodně potěší použití strojních ložisek a ne kluzných pouzder (například u čepu v řetězových vzpěrách jsou na každé straně dvě ložiska). Stejně tak vítané jsou pevné osy atd.

Force

Také Force posouvá své schopnosti dále – 150mm zdvihy, vidlice s 34mm nohama, teleskopická sedlovka, odolné výplety, pláště… Na rozdíl od Sensoru bude k dispozici pouze s karbonovým rámem, a to ve třech specifikacích.

Rám váží 2891 g, včetně tlumiče.

Více v časopisu Velo

Tolik stručný průvodce novinkami GT pro rok 2014. V prázdni­novém dvojčísle časopisu Velo (vychází 26. června)najdete podrobnější informace, rozhovor, ale hlavně test obou kol, a to test důkladný, jak jen jej umožnily traily v americkém Deer Valley.

Rudolf Hronza

Foto: Ale di Lullo a Milosz Kedracki

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu