Úvod » Zprávy » Hlavní zprávy » Bike Brno hlásí pokus o záchranu
Hlavní zprávy

Bike Brno hlásí pokus o záchranu

Asi se na tom shodnou jak zastánci a tvůrci veletrhu, tak jeho odpůrci, posměváčkové a kritici, vývoj veletrhu Bike Brno spěje ke svému zániku. Pokud se něco nestane! O to „něco“ se BVV chce pokusit, poprat se, jak deklaruje v otevřeném dopise zveřejněném níže. O veletrzích a jejich smyslu v dnešní době lze vést zasvěcené debaty v obecné rovině, lze se snažit, měnit termíny i koncepce, lze zvažovat i zpochybňovat smysl obrovské finanční investice do čtyřdenní prezentace, jedinou odpověď však nakonec stejně dají návštěvníci a jejich zájem nebo nezájem. A reálné finanční možnosti…

Takto zní tisková zpráva BVV: “I když největší sportovní akce v České republice zaplnila devět pavilonů brněnského výstaviště, organizátoři cyklistického veletrhu Bike Brno chtějí pro příští rok připravit nový koncept. Na jeho přípravě budou úžeji spolupracovat s vystavujícími firmami, naslouchat jejich námětům i požadavkům.

Bike Brno je největším ze čtveřice sportovních veletrhů souběžně konaných každoročně na brněnském výstavišti. Ve srovnání s minulými léty byl letošní ročník cyklistické přehlídky menší z pohledu obsazené výstavní plochy i v počtu vystavovatelů. Pokles činil přibližně 20%. Chyběly velké značky jako Merida, Scott, Giant, Trek, Cannondale, Author, Kellys, Craft a některé jiné. „Situaci si plně uvědomujeme a mrzí nás. Současně je to pro nás velký impuls ke změně koncepce veletrhu pro rok následující“, uvedla manažerka veletrhu Lucie Vymazalová.

Menší zájem vystavovatelů je výsledkem působení více faktorů. V první řadě je to situace na trhu s cyklistickým vybavením, která odráží stav ekonomiky v České republice. Firmy hledají úspory, realizují změny v systému prodeje a velmi pečlivě zvažují vynakládání prostředků do marketingových aktivit, tedy i do prezentace na veletrhu. Chybějící dominantní značky přirozeně vedou k absenci dalších, menších vystavovatelů. Negativní vliv měly také opakované změny termínu konání a v neposlední řadě také cenová politika Veletrhů Brno nereagovala dostatečně pružně na výše uvedené změny na trhu.

Kam směřuje Bike Brno? Veletrhy Brno zahájily ihned po skončení akce přípravy dalšího ročníku, do kterých chtějí zapojit vystavovatele. Jak vysvětlila Lucie Vymazalová „našim cílem je přizpůsobit koncepci veletrhu měnícím se marketingovým potřebám vystavovatelů. To, co bylo důvodem účasti firem na veletrhu před pěti lety, už neplatí. První podněty od vystavovatelů, ale i od zástupců nevystavujících firem jsme získali již během veletrhu. Do konce roku plánujeme setkání s firmami, kde chceme přesně definovat, jaký formát propagace, jaké podmínky účasti a vůbec načasování kampaně jim bude nejvíce vyhovovat. Základním stavebním kamenem je důvěra ze strany vystavovatelů a jejich chuť vnést do spolupráce své názory, zkušenosti a požadavky. Není to nic zcela nového, komunikace s firmami probíhala vždy, teď bude muset být daleko intenzivnější, protože také trh se mění rychleji.“

Zásadním bodem přípravy veletrhu Bike Brno je ustálení tradičního listopadového termínu konání veletrhu. Důležitou součástí bude také doprovodný program pro veřejnost, ať už jsou to závody, exhibice, testování kol, autogramiády apod. Návštěvníci tak kromě ucelené přehlídky kol a cyklistického vybavení, stráví den na výstavě se spoustou zážitků a nevšední podívané.”

Martin Raufer

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře