Velká kola jedou dál

16.7.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-07-17T09:29:47 --> <p><strong>Přední cyklistický hráč odhalil minulý týden vysoko nad utažskými pustinami karty, se kterými bude hrát v sezoně 2013. Přinášíme vám krátký přehled hlavních novinek.</strong></p>

Devětadvacítky na prvním místě

Specialized neochvějně věří konceptu 29″, a proto budou modely Epic a Camber od příštího roku nabízeny pouze ve verzi s velkými koly. Zcela nový kompozitový rám dostal sjezdový model Demo. Na rámu se podařilo ušetřit půl kilogramu a jak už to tak bývá, měl by být současně i pevnější a odolnější než jeho kovová verze. Mnoho změn doznal i rám modelu Enduro. Úpravy odráží popularizaci závodů v enduro disciplíně a jejích potřeb. Rám dostal novou geometrii, kinematika odpružení FSR je přepracována pro lepší, rozuměj menší, reakci na šlapání. Oba tyto zmíněné modely pak spojuje nasazení (v určité specifikaci) nových tlumičů Cane Creek Double Barrel Air naladěných na zakázku pro Specialized. Model Camber doznal jen málo změn, hliníkový verze má nový rám ze slitiny nazvané M5. Camber dostal ve vyšších specifikacích stejně jako další celoodpružené modely (vyjma Epicu) mechanickou (vzduchová vratná pružina) teleskopickou sedlovkou Specialized Command Post. Nevyšší verze S-Works se dočkal dámský 29″ hardtail Fate.

Kotouče na silnici a v cyklokrosu

Uvedení kompozitové verze cyklokrosového modelu Crux bylo jen otázkou času, že byly uvedeny dvě varinaty, jedna pro ráfkové brzdy a druhá pro kotouče, nikoho nepřekvapí. Nechybí ani vrcholná verze S-Works. Vlajku kotoučové moderny dostali na silnici do rukou modely Roubaix a Secteur. Na prezentaci byla kola osazena mechanickými brzdovými třmeny, ovšem specifikace hovoří o hydraulickém provedení (u kol osazených sadou SRAM Red). Model Rubaix dostal nový rám verze SL4, cílem designérů bylo pochopitelně zlepšit vertikální poddajnost rámu a vidlice a zároveň snížit jejich hmotnost při zachování tuhosti, což se dle jejich slov podařilo. Pozornost u tohoto modelu zaslouží především nová sedlovka Cobl Gobl-R (verze S-Works), která bude mít díky svému tvaru na pohodlí jízdy jistě největší vliv. Stejnou sedlovku i podobný koncept rámu nalezneme u nového dámského modelu Ruby.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu