Úvod » Zprávy » Bleskovky » Výzva tisíce mil a prostý biker
Bleskovky

Výzva tisíce mil a prostý biker

Honza Kopka loni vtělil své dobrodružné zkušenosti do závodu konaného v domovině. Závod 1000 miles adventure má za sebou premiéru a letos se chystá jeho druhý ročník. S ním je tu i náš nový seriál, který bude sledovat příběh „bikera z lidu" Ondřeje Semeráda od jeho rozhodnutí jet přes přípravy až po samotný závod.

Podobný seriál není objevením světa, stejné už byly a budou. Rozhodli jsme se však pro něj z důvodu, že bude sledovat kroky obyčejného bikera, který chodí do práce, má rodinu a pracuje na dva úvazky, a podobná výzva tak pro něj má více rozměrů. Navíc pojede na poměrně dostupném kole, a také technický pohled bude součástí tohoto seriálu. S kolem vás seznámíme s předstihem před akcí a po závodě provedeme rozborku kola a zrevidujeme stav součástek. To jistě mnohé vypoví jak o náročnosti akce, tak i o kvalitě současných cyklosoučástek.

 

Připomenutí
1000 miles je závod napříč Českou a Slovenskou republikou po severních horách dle trasy udávané gps trasováním převážně v terénu bez zabezpečení. Je to závod, který se vymyká z běžných představ o závodě, a to i etapovém. Velmi výstižné je motto závodu. „Dílčí osobní vítězství, dosažení svého vlastního cíle, sebepřekonání, nabytí sebedůvěry, pocit pokory, úcta k soupeři i přírodě, poznání i sebepoznání, strach i euforie, radost i bolest… a hlavně velké dobrodružství, to by měl být hlavní motor pro každého účastníka závodu!”
Více o akci najdete na www.1000miles.cz 

Hlavní aktér
Tolik stručný úvod „na seznámenou”. Dále už nechme hovořit Ondru.
„V létě ke mně do obchodu mně zavítala zákaznice, která byla přihlášená na 1000 mil, zda bych jí nepomohl s navigací Garmin, což jsem v té době moc nemohl, ale již je vše nastudováno. Alespoň jsem jí připravil kolo. Krosové. V tu chvíli se ve mně začal probouzet zájem o tento závod, poté nebylo dne, abych několikrát denně nesledoval (pomocí SMS, jež zasílají závodníci jako kontrolu na server závodu), jak se závod vyvíjí, a na mapě nezjišťoval, kdo a kde je a jak se mu daří.
Tento zájem se vyvinul k rozhodnutí tuto atrakci absolvovat i přesto, že jsem závodník spíše kratších tratí a objem mých najetých kilometrů je spíše směšný. A smysl předávání informací vám, čtenářům? Chci vám popsat, co vše je potřeba k přípravě na tuto akci. Co to s jezdcem bez speciální přípravy, najetí tisíců kilometrů a zaměstnaného na dva úvazky udělá a zda nebo kam až vydrží. To samé se týká kola a vybavení. Pojedu na běžně dostupném kole za 30 000 Kč bez zvláštních úprav. Po závodě provedeme rozborku kola a zrevidujeme stav součástek.

 

Vše nejlepší do nového roku
Přišlo důležité datum 1. 1. 2012 a proběhl jeden z hlavních kroků k startu, a to přihlášení. O Silvestru jsem měl pádný důvod být vzhůru do půlnoci – zahájení registrace na 1000miles jejím úderem. O půlnoci jsem byl připraven u počítače a čekal, až naběhne registrace. Jen to cvaklo, již jsem vyplňoval a po obdržení potvrzení zasílal platbu. Stihl jsem to do 1:40 min, do 5 minut bylo přihlášeno cca 30 lidí. To, že jsem byl připraven a nepodcenil čas přihlášení, jsem ocenil hned prvního ledna, když bylo přihlášeno více jak 120 osob a počet startujících je omezen na 100. Všichni, co jsou v pořadí nad 100, jsou náhradníci. Čekají, zda někdo z první stovky vypadne, ať z jakéhokoliv důvodu. Ke dni stvoření tohoto článku, to znamená na konci února, bylo registrováno 155 lidí, to znamená 55 náhradníků.

 

Začíná příprava
V tuto roční dobu se většinou věnuji naplno rychlostnímu tréninku na cyklokros, ale ten šel stranou a brouzdám dvě tři hodiny krajinou sněhem na biku s GPS. Počasí v naší končině není zrovna přátelské k bláznům na dvou kolech. Buď máme 15 stupňů mrazu, nebo kaši z mokrého sněhu. No, ještě tu máme běžky, ony tři hoďky na prkýnkách taky nejsou k zahození, a pokud není čas, běžky s čelovkou anebo kolo se stejným osvětlením jsou i v známé krajině v mínus dvanácti taky slušný adrenalinek. Díky nasazení Kendy Klondike s hřeby na přední kolo je jízda na ledu o poznání bezpečnější a i zábavnější. Připadám si jak mistr driftu, když přední kolo v ledu vykusuje díry a drží, zadní mně objíždí jednou zprava a hned zase zleva. A auta se stávají směšně pomalá.

 

Něco málo o jezdci
Jméno: Ondřej Semerád, věk 38 let, zaměstnání: zásobovač v strojírenské firmě a po práci vlastní cykloobchůdek se servisem. Ženatý, dva synové 6 a 9 let.
Cyklistice jsem se začal věnovat relativně pozdě, zhruba v 19 letech s nějakými přestávkami v různé intenzitě – od závodění s ročním najetím cca 10 000–12 000 km po pouze ježdění 3 km do práce a zpět. Jezdím převážně MTB maratony pro tu délku a zajímavost poznání krajů, terénů i sebe.
Poslední tři roky se věnuju cyklokrosu v masters kategorii. V létě je spousta práce, takže ani na jinou disciplínu není kdy. A cyklokros je moje srdeční záležitost pro tu techniku a rozdíly v podmínkách Jeden týden jedete v pěti číslech sněhu a příští týden na suché rychlé trati v 10 st. nad nulou, kontaktnost a nasazení.

 

Vybavení
V tuto chvíli jsem již vybaven navigací Garmin Etrex 20, Camelbackem, čelovkou, světlem, lékarničkou a uvidíme, co se jak sejde. Přemýšlím, jestli bude vhodné kolo 26″ nebo 29″, je mezi těmito stroji 1,2 kg rozdílu v neprospěch 29″ stejného vybavení. Jasné je, že bude pevné a hliníkové.

Konec prvního hlášení. Další bude následovat zanedlouho. Doufám, že každých 14 dnů.
Ondřej Semerád (foto pochází z mého archivu)
 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře