SLX, Direct Mount přehazovačky a další

1.3.2012
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2012-03-01T08:31:15 --> <p>Jak je u japonského komponentového mága zvykem, již na počátku roku uvolňuje některé z novinek pro rok následující. Nejinak je tomu i pro sezónu 2013, kde došlo k velké řadě úprav a proměn komponentů.</p>

Jako velký přínos vidí značka úpravu patky pro uchycení přehazovačky, označené jako Direct Mount. Jedná se o přímou montáž a posunutí úchytu směrem dozadu. Dojde tak především k vytvoření prostoru pro snadné vyjmutí zadního kola, podle Shimana by měla být přehazovačka také méně v kontaktu s rámem.
Za podobným účelem došlo ke změnám konstrukce přesmykačů typu Down Swing. Zde se jedná zejména o úpravu tvarování vahadla držícího lanko, které bylo doposud poměrně vzadu. A právě proto, aby nedocházelo k jeho kontaktu s pneumatikou (v případě většího objemu pláště, použití pro 29″ stroje nebo při vyndávání zadního kola) se stěhuje mimo prostor eventuálního kontaktu. Tato úprava zasáhla řady SLX až XTR.

 

Ještě více SLX

Sada SLX také rozšiřuje svou nabídku o dvojpřevodníkové kliky, a to konkrétně v počtech 40/28, 38/26 a 38/24 zubů. Ze sady současně mizí přední osa o průměru 20 mm, nadále bude nabízeno provedení s 12mm a 15mm osou.
Na této modelové úrovni budou i nová zapletená kola řad WH-MT66/68 v alternativě pro 26″ i 29″ kola. Jejich důležitou součástí je zaslepení otvorů v ráfku a následné umístění pásky pro využití i pro tubeless systémy. Zatímco první z kol jsou určeny pro standardní XC využití, model s číselným označením 68 je zaměřen na agresivnější pojetí, o čemž svědčí i použité robustnější ráfky.

Shimano se dále soustředilo i na základní úrovně nabídky. Důkazem jsou nejdostupnější hydraulické brzdy s označením M395, jež mají být naahrazením stávajícího modelu M446. Důležitou úpravou je změna vedení hadice, která je výrazně jednodušší na montáž i případný servis. S tím souvisí i přepracovaný systém šroubů pro uchycení rotorů se šesti otvory. Drážkování je nejen na rubové straně šroubů, ale i na podložkách, čímž je zamezeno jejich případnému povolení.

 

Město jede v elektrice

Ani řady zaměřené na městské využití nezůstaly bez dílčích, ale i větších zásahů. Důkazem je Alfine Di2, elektronicky ovládaný systém operující s jednopřevodníkem a jedenáctipolohovým zadním nábojem. Nabízen bude v provedení pro rovná řídítka, ale i pro silniční oblouky. Nechybí ani elektronický „mozek” u představce, který informuje spolu se zařazeným převodem i o stavu nabití baterie.
Druhou řadou je upravený mechanický Nexus. Doposud používané systémy se třemi a osmi polohami, byly nahrazeny jedinou alternativou. Ta pracuje s pěti převody a měla by být plnohodnotnou náhradou pro obě předchozí verze.

 

SPD jinak – nejen pro bojácné

Novým počinem je zcela originální pohled na nášlapné systémy pedálů. Tradiční SPD je upraven na systém Click´R PD. V zásadě jde o zjednodušení celého mechanizmu, umožňujícím dle výrobce až o 60 % snazší zaklesnutí a 50 % lehčí vycvaknutí. To je základem pro možnost využití i lidmi, kteří váhají s uplatněním stávajících SPD systémů na kola sloužící pro jízdu po městě. Současně Shimano nabízí i alternativní obuv ve dvou vlastních modelech a jedním z produkce značky Pearl Izumi.
Na další informace Shimano zatím uvalilo embargo, kdo však cyklistickou techniku sleduje, tuší, co za zásadní změnu přijde například na silnici.

Tipnete si?

Eda Pinkava
Foto: Shimano

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu