Úvod » Zprávy » Bleskovky » SRAM: nový Red představen, hydraulické kotouče za dveřmi!
Bleskovky

SRAM: nový Red představen, hydraulické kotouče za dveřmi!

Sram včera oficiálně potvrdil, že pracuje na plně kapalinovém brzdovém systému pro silniční kola! Chystané páky Red využívající typickou technologii řazení DoubleTap budou nabízeny buď s hydraulickou ráfkovou brzdou, nebo se zcela novými brzdovými třmeny a kotouči 140 či 160 mm. Oficiálně a se všemi podrobnostmi budou průlomové komponenty představeny letos na podzim. Ale pěkný dárek dostanou silničáři už z jara – je jím kompletně přepracovaná nejvyšší sada Red.

Klíčové benefity nového Redu by měly být následující – rychlé a hlavně velmi tiché řazení, zcela integrovaný snímač výkonu v klikách (volitelně), efektní povrchová úprava tvořená šedočernou barevnou kombinací a v neposlední řadě nízká celková hmotnost 1739 g ve verzi s klikami BB30. Tato hodnota je o 100 g nižší než u současné verze sady. Cena novinky pro evropský trh je stanovena na 2227 eur a na pulty by se komponenty měly dostat už v březnu.

Pozornosti neušly páky, na nichž najdeme nový systém nastavování vzdálenosti od řídítek, upravený gumový grip a odlišné tvarování. U přehazovačky je Sram pyšný na technologii kladek AeroGlide, která má výrazně tlumit vibrace řetězu, ale i zde si lze všimnout úprav tvaru těla i vodítka. Přesmykač s technologií Yaw eliminuje nutnost dolaďování pozice tím, že prostý posun vodítka kombinuje s rotačním pohybem. Kompletně duté kliky jsou pak osazeny převodníky s náběhy X Glide, které jsou pro Yaw technologii optimalizovány. Jeden z pětice jejich upevňovacích šroubů je nově uchycen přímo do ramene kliky.
Verze se snímačem výkonu Quarq je příkladnou ukázkou integrace – elektronika se zcela ukryla do nitra, vidět je prakticky jen LED indikátor stavu baterie.
Brzdové čelisti AeroLink mají díky svým tvarům přinést výhodnější aerodynamiku, ale také novým zpřevodováním poskytnout vyšší a lépe modulovaný výkon.
Kazeta Powerdome X zůstává věrná oceli, ale díky dokonalému zpracování s osmi pastorky v jednom kuse je lehčí než většina titanové konkurence. Zajímavostí je použití elastomeru StealthRing mezi každým pastorkem a nosnou částí kazety – i zde je cílem omezit hlučnost.
Posledním zastavením rychlého představení je řetěz – výraznější zkosení vnější strany zlepšuje řazení, celek byl odlehčen, údajně bez negativního vlivu na životnost. Sram zároveň zůstává věrný rychlospojkám.
Novou sadu se pro vás budeme snažit co nejdříve otestovat, reálný termín je druhé letošní vydání magazínu 53×11. Nenechte si jej ujít!
Karel Kuchler
Foto: Sram

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře