Úvod » Zprávy » Bleskovky » Duté planžety a nástup 29″
Bleskovky

Duté planžety a nástup 29″

Brněnský Pell´s začátkem týdne oficiálně představil svou novou kolekci. Na rok 2012 je firma připravena více než dobře – přibyly 29" fully, hardtaily, fully F-Six, objevila se nová technologická vylepšení. Představme si to nejzásadnější.

F9
Nové „velké”, tedy devětadvacítkové fully F9 z dílen Pell´su nabízí rovnou 115 mm zdvihu zadní stavby v kombinaci se 120mm vidlicí. Základem je hliníkový čtyřčepový rám, systém nese označení Full Active 4 Bar System a měl by zachovávat pružení aktivní i při brzdění a při záběru do pedálů. Rám je opatřený tapered hlavou (spodní ložisko 1,5″) a lisovaným středem BB92 (Pressfit).
V nabídce budou hned tři modely se stejným rámovým základem a odlišnou výbavou (XT, X9 a Race). Hmotnost nejlepší verze činí 11,9 kg, střední hlásí 12,6 a nejdostupnější 14,2 kg.

Seven 29
V 29″ variantě bude nabízen i špičkový hardtail Seven. K dispozici bude nejen v klasické specifikaci s odpruženou vidlicí (100 mm), ale také s pevnou karbonovou vidlicí (670 g). Díky této variantě se model s výbavou Sram X0 dostane na 8,8 kg. Sevenů 29 napočítáte hned šest! (Tři s odpruženou vidlicí – nejlehčí 9,8 kg – a tři s pevnou.)
Přední rámový trojúhelník je doplněn zadní stavbou pojmenovanou RRT (Reduced Rear Triangle). Krátká zadní stavba (díky prohnutí sedlové trubky) a zmenšený zadní trojúhelník by měly přinést maximální možnou tuhost, pružné a více položené sedlové vzpěry pak i komfort. Rám je vyroben technologií tube to tube, nechybí karbonové patky ani přímé napojení třmene brzdy do rámu (PostMount).

Razzer 29
Řada Razzer (čtyři modely) dostala nové rámy, jež jsou vybaveny patkami s úchytem brzdy PosMount. Závodní XC geometrie byla přepracována pro použití vidlice se 100 mm zdvihu.

F-Six
Novinkou, jež bude k dispozici až v průběhu roku 2012, jsou celokarbonové 26″ fully F-Six se 108 mm zdvihu. V současné době jsou stále ve fázi testování, proto je jejich uvedení do prodeje naplánováno až do sezony. Jedná se o závodní celopéra s rámem, který vzniká technologií pojmenovanou multibonding – kombinuje monocoque a tube to tube. Zadní stavba je asymetrická a celokarbonová.

Seven-X Hollow
Pell´s poprvé představil svůj planžetový systém zadní stavby už v roce 2002. Pro rok 2012, přesně po deseti letech, přichází s jeho novou generací, jež se prezentuje unikátním použitím dutých planžet (řetězové vzpěry). Tento krok by měl zachovat jejich schopnost pružit ve vertikálním směru, současně by ale měla narůst tuhost – tento požadavek vznesly na planžetový rám především kotoučové brzdy a jejich účinnost.

Tolik stručný průvodce zásadními novinkami Pell´su pro rok 2012. Popis celé široké kolekce by počet slov znásobil.
Rudolf Hronza

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře