TREK a jeho silničky

3.8.2011
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2011-08-05T16:32:01 --> <p>Představování novinek pro příští sezonu je v plném proudu, u zveřejňování progresivních změn v kolekci, kde je většinou společná myšlenka, že všechno musí být lehčí a zároveň pevnější než vloni (myšleno v roce 2011), nesmí chybět ani americký gigant Trek. Nyní se zaměříme na jeho silniční sekci, v další zprávě se budeme věnovat MTB.</p>

Novinky v top řadách vychází zejména ze spojení značky s týmem Pro Tour Leopard-Trek. Právě jemu byly podřízeny designové změny nejvyššího modelu 6.9 SSL. Mediální tváří přestal být Lance Armstrong, od letoška jsou novými mediálními taháky koncernu bratři Schleckové a švýcarský rychlík Fabian Cancellara. Právě designy spojené s těmito třemi osobnostmi lze nalézt v sériové nabídce, právě ony jsou pak i tahákem k Projectu One, specialitě Treku, díky níž lze přes internet přivést svoje nové kolo k absolutní designové (včetně některých dílů) i komponentové originalitě.
V případě kol bratří Schlecků v designu samozřejmě nechybí znaky lucemburské příslušnosti (erby se siluetami lvů), kolo Fabiana Cancellary „podlehlo” jeho přezdívce Spartakus. Spolu se stylizovanou přilbou a jménem tohoto bájného gladiátora je prakticky celý povrch poset siluetami chocholů, kopí a podobných bojových trofejí.

 

Modelová rošáda
Až do letošního roku jsme byli zvyklí na označení karbonu pomocí barev (například Red), nebo zkratkami OCLV a TCT. Tomu je nyní konec, situace je daleko přehlednější. Setkáte se tak již pouze s označením OCLV a číselným určením řady – 300, 400, 500, 600 a 700. Platí, že čím vyšší číslo, tím lepší rám. Vše pak podléhá poměrům hmotnosti, tuhosti materiálu, ale i celkového způsobu výroby.
Zatímco nejvyšší řady 700 a 600 doznaly pouze kosmetických úprav, v nižších úrovních to vřelo o poznání více. Řady 500 a 400 se totiž pyšní přepracovanou středovou partií, což by se mělo podepsat na kvalitnějších jízdních vlastnostech zejména v ohledu sportovního využití. Nejnižší třístovka se naopak soustředí na komfort a pohodlí. O tom přesvědčí použití kuželové hlavové trubky E2, ale i praktický detail v podobě integrovaných otvorů na přichycení blatníků.
Samozřejmostí je pak nadále možnost výběru z geometrií H1, H2 a H3. Ty s nižšími čísly jsou směřovány hlavně na ambiciózní jedince volící sportovní posed, H3 přináší vzpřímenější pozici.

 

Tretry a oblečení
K tradičním doplňkům značky patří také oblečení a zejména tretry. Pro nastávající sezonu je připraven opravdový tahák. Jde o tretry z nejvyšší řady RXXXL, které v provedení se třemi pásky na suchý zip váží neuvěřitelných 199 gramů. Pokud si ale nedokáže jezdec představit život bez přezky, může volit i provedení s ní, ovšem současně boty přiberou 36 gramů.
V úrovni RXXXL je nabízena i kolekce oblečení, v níž stojí za pozornost použití technologie Profila Power Compression, působící lehkým tlakem na lepší cirkulaci krve v noze a tedy lepší výkon.

 

Zapletená kola
Jasnou bombou v koncernové nabídce je kolekce zapletených kol. Řada Aeolus totiž doznává velkých proměn, a to zejména díky použití technologie D3 (Dual Directional Design), soustřeďující se na aerodynamiku i při působení bočního větru. Zajímavým je v tomto ohledu model s číselným označením „3“, který byl vyvinut ve spolupráci s Fabianem Cancellarou. Snoubí v sobě nejen kvalitní odvalování a dokonalý aerodynamický tvar, ale současně i velmi nízkou hmotnost pro jízdu v kopcích. Dodejme však, že tuto inovaci dostaly do vínku všechny modely s výškou ráfku 35, 50, 70 a 90 mm. Opět je možné všechna tato kola objednat v několika barevných alternativách v rámci Project One.
Další novinka, kola Bontrager Aula 5, kombinuje na ráfku karbon a hliník. Samozřejmě i tento pár bude nabízen v několika barevných alternativách polepů, aby tak podtrhl tónování stroje. Na to, že značka současně nabízí téměř jakoukoli barvu omotávky a plášťů, snad ani nemusíme upozorňovat.
Eda Pinkava, Mayrhofen, Rakousko
Foto: Karel Kuchler a autor

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu