Novinky v top řadách vychází zejména ze spojení značky s týmem Pro
Tour Leopard-Trek. Právě jemu byly podřízeny designové změny nejvyššího
modelu 6.9 SSL. Mediální tváří přestal být Lance Armstrong, od letoška
jsou novými mediálními taháky koncernu bratři Schleckové a švýcarský
rychlík Fabian Cancellara. Právě designy spojené s těmito třemi
osobnostmi lze nalézt v sériové nabídce, právě ony jsou pak i tahákem
k Projectu One, specialitě Treku, díky níž lze přes internet přivést
svoje nové kolo k absolutní designové (včetně některých dílů)
i komponentové originalitě.
V případě kol bratří Schlecků v designu samozřejmě nechybí znaky
lucemburské příslušnosti (erby se siluetami lvů), kolo Fabiana Cancellary
„podlehlo” jeho přezdívce Spartakus. Spolu se stylizovanou přilbou a
jménem tohoto bájného gladiátora je prakticky celý povrch poset siluetami
chocholů, kopí a podobných bojových trofejí.
Modelová rošáda
Až do letošního roku jsme byli zvyklí na označení karbonu pomocí barev
(například Red), nebo zkratkami OCLV a TCT. Tomu je nyní konec, situace je
daleko přehlednější. Setkáte se tak již pouze s označením OCLV a
číselným určením řady – 300, 400, 500, 600 a 700. Platí, že čím
vyšší číslo, tím lepší rám. Vše pak podléhá poměrům hmotnosti,
tuhosti materiálu, ale i celkového způsobu výroby.
Zatímco nejvyšší řady 700 a 600 doznaly pouze kosmetických úprav,
v nižších úrovních to vřelo o poznání více. Řady 500 a 400 se
totiž pyšní přepracovanou středovou partií, což by se mělo podepsat na
kvalitnějších jízdních vlastnostech zejména v ohledu sportovního
využití. Nejnižší třístovka se naopak soustředí na komfort a pohodlí.
O tom přesvědčí použití kuželové hlavové trubky E2, ale i praktický
detail v podobě integrovaných otvorů na přichycení blatníků.
Samozřejmostí je pak nadále možnost výběru z geometrií H1, H2 a H3. Ty
s nižšími čísly jsou směřovány hlavně na ambiciózní jedince volící
sportovní posed, H3 přináší vzpřímenější pozici.
Tretry a oblečení
K tradičním doplňkům značky patří také oblečení a zejména tretry.
Pro nastávající sezonu je připraven opravdový tahák. Jde o tretry
z nejvyšší řady RXXXL, které v provedení se třemi pásky na suchý zip
váží neuvěřitelných 199 gramů. Pokud si ale nedokáže jezdec
představit život bez přezky, může volit i provedení s ní, ovšem
současně boty přiberou 36 gramů.
V úrovni RXXXL je nabízena i kolekce oblečení, v níž stojí za
pozornost použití technologie Profila Power Compression, působící lehkým
tlakem na lepší cirkulaci krve v noze a tedy lepší výkon.
Zapletená kola
Jasnou bombou v koncernové nabídce je kolekce zapletených kol. Řada Aeolus
totiž doznává velkých proměn, a to zejména díky použití technologie D3
(Dual Directional Design), soustřeďující se na aerodynamiku i při
působení bočního větru. Zajímavým je v tomto ohledu model s číselným
označením „3“, který byl vyvinut ve spolupráci s Fabianem Cancellarou.
Snoubí v sobě nejen kvalitní odvalování a dokonalý aerodynamický tvar,
ale současně i velmi nízkou hmotnost pro jízdu v kopcích. Dodejme však,
že tuto inovaci dostaly do vínku všechny modely s výškou ráfku 35, 50,
70 a 90 mm. Opět je možné všechna tato kola objednat v několika
barevných alternativách v rámci Project One.
Další novinka, kola Bontrager Aula 5, kombinuje na ráfku karbon a hliník.
Samozřejmě i tento pár bude nabízen v několika barevných alternativách
polepů, aby tak podtrhl tónování stroje. Na to, že značka současně
nabízí téměř jakoukoli barvu omotávky a plášťů, snad ani nemusíme
upozorňovat.
Eda Pinkava, Mayrhofen, Rakousko
Foto: Karel Kuchler a autor
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT