Úvod » Zprávy » Bleskovky » 172 stran speciálu připraveno!
Bleskovky

172 stran speciálu připraveno!

Trenky, ponožky, bundu pro jistotu, dvoje sušenky a kafe na cestu. Kamil jako každoročně přijíždí s akademickou hodinkou k dobru, směr Francie tak vyrážíme ne ve 22.00, ale ve 23.00 hod. Důvod cesty? Absolvovat alpský týden Tour de France, pohybovat se mezi týmy a závodníky, v zákulisí Staré dámy, pídit se po informacích, zajímavostech a názorech, abychom pro vás jako každoročně mohli připravit speciál Tour de France. Speciál velmi rozsáhlý (172 stran) a autentický.

Letos jsme výpravu začali necelými 1400 kilometry noční jízdy do Montpelliéru, kde byl cíl 15. etapy. Vyzvednout akreditaci a nezbytný roadbook (kniha s popisem etap, plánem míst startů i dojezdů, ubytování týmů…), zapojit se do dojezdové mely, snažit se urvat první úlovky a pak stejně jako závodníci nasednout do aut a přesunout se nějakých 160 km do Montélimaru do hotelu. Nedaleko od tohoto města bude další start, ale hlavně v jeho zhruba čtyřicetikilo­metrovém okolí budou všechny týmy trávit volný den. A na ně se zítra chystáme.

Speciál Tour de France 2011Podrobný průvodce obsahem
speciálu 53×11 – Tour de France

* obsah
* úvodník
* ukázka: VELKÝ COMEBACK: elektronické Campagnolo
* ukázka: ROZHOVOR: Peter Velits
* ukázka: ROMAN KREUZIGER: Zbytečná tour?

zobrazit prezentaci speciálu >>

V prodeji od čtvrtka 4. srpna na 172 stranách!

Sázka na dobrou kartu – tým BMC a dobrý zářez na začátek

V době našeho pobytu bylo pořadí stále ještě velmi otevřené. Snažit se udělat reportáž z týmu, z jehož řad by mohl vzejít celkový vítěz této Tour, se tak rovnalo nejisté sázce na jednu. Jenže tým vítěze, to je pro cyklistického žurnalistu chystajícího se na speciál o Tour de France kapitální úlovek. Co teď? Objet ve volném dnu tři ekipy s šancemi, nasbírat materiál a po závodě vybrat „žlutý” tým je časově nemožné, sonda do týmu chce čas, a navíc to nebyl jediný úkol, který jsme si dali. Tak který?! Dobrá, BMC. Australan je letos titulu opravdu blízko. Nyní se můžeme pochlubit dobrým instinktem. Vsadili jsme na dobrou kartu.
Zatímco Kamil vyzpovídává ředitele a majitele týmu, já doluji informace z amerického šéfmechanika. Je velice sdílný, probíráme nejen fungování týmu, ale i specifika přípravy kol na deštivé etapy či jejich kontroly po pádech (obého bylo v letošním ročníku hojně), kolo Cadela Evanse, který má mimo jiné opačně situované brzdy (levá páka ovládá zadní čelist), karbonové ráfky, pravidla UCI i třeba kotoučové brzdy na silničkách. Ian Sherburne je sdílný sympaťák, to se musí nechat.
Pozornost pak věnujeme dalšímu cvrkotu ve volném dnu. Mechanici jedou od rána na plné obrátky, závodníci vyjíždí na lehký švih, pak přichází ke slovu maséři, kustodi a kuchaři. Volný den je volný jen tím, že se nezávodí. První porce materiálu pro speciál Tour de France časopisu 53×11, naše první kořist, je hutná.

Starty a cíle

Další etapa startuje ze Saint-Paul-Trois-Chateau do Gapu. Náš první start. Ráno zabalit na hotelu, přesunout se na start a čekat na týmové autobusy. Vždy přijíždí poté, co se startovní páskou proplazí reklamní kolona. Týmové busy a auta se pak seřadí ve vymezeném prostoru, který je oddělen od diváků. Máme zhruba hodinu a půl, abychom udělali, co potřebujeme. Po startu naskočit do auta a přesunout se do cíle. Každá etapa má svou objezdovou trasu pro novináře a doprovod, pro ty, kdo se rozhodnout vyrazit do cíle až po startu. Letošní rekord je neuvěřitelný, daný horami – 160 km dlouhá etapa znamená pro nás 320 km objíždění. A tak to jde den za dnem.

Mechanici vědí hodně

Jedním z větších okruhů, na něž jsme se letos zaměřili, byli mechanici a jejich postřehy k některým tématům, jež vyvolala specifika letošního ročníku závodu – déšť a speciální příprava kol na něj; pády, poškození i kontrola kol a komponentů ve vztahu ke karbonu; nesmyslné regule UCI (vodorovná pozice sedla, pozice řazení, zákaz vyklánění se z auta za účelem provedení servisu kola); karbonové ráfky, brzdění a možné využití kotoučových brzd na silnici… Opět jsme se utvrdili v tom, že mechanici toho o týmu a jeho jezdcích vědí velmi mnoho a že je přínosné vyzpovídat je – u techniky je to samozřejmé. Jejich odpovědi na otázky z naznačených okruhů rozhodně nebyly stejné, pohledy se v mnoha ohledech lišily. Snad jen u pravidel UCI a karbonu ve vztahu k poškození se naprosto shodovali.
Jsme-li u techniky, dodejme, že jsme pátrali i po schopnostech elektronického Campagnola, po dalších zkušenostech s elektronikou obecně i po tom, proč někteří závodníci používají opačné ovládání brzd – levou páku na zadní čelist.

Další úlovky

Kamil je sporťák, a jako takový si své úlovky musel patřičně vyběhat. Jinak by nebyl sporťákem. Situace na Tour každoročně houstne, přibývá médií i diváků, tlak na jezdce i celé týmy je větší, takže představa, že přijdete, řeknete „Ahoj Cadele, máš minutu” a on se vám bude věnovat, je velice lichá. Cesta vede přes tiskové mluvčí (anebo tiskové konference, jenže když chcete něco originálního, svého, tady to těžko pořídíte). A je pravda, že k řadě jezdců prostě není moc velká šance se dostat. Jenže ne každé zajímavé téma vždy souvisí s hvězdami největšími, a když navíc máte buldočí zápal, všechno jde. A tak Kamil letos vyzpovídal nejen majitele a ředitele BMC, ale i třeba Thora Hushovda a další esa. Velmi příjemný byl rozhovor s Peterem Velitsem, Slovákem skvělým nejen výkonnostně, ale i lidsky. Také u Romana Kreuzigera jsme se zastavili, vedle jasně daných oficiálních deseti minut počítaných na vteřiny se nám tu ale povedlo odchytit sportovního ředitele týmu Astana i další lidi ze zákulisí.

Čtyři strany a bude to!

Náš lov beze zbraní jsme tak nakonec seznali jako úspěšný. Ve chvíli, kdy píši tyto řádky, tedy v pondělí dopoledne, nám zbývá dorazit nějaké čtyři stran, na něž už netrpělivě čeká tiskárna. Doufám, že vy stejně netrpělivě čekáte na speciál Tour de France, jinak čtvrté vydání silničního časopisu 53×11. Letos byla příprava speciálu náročnější než jindy, vrátili jsme se v pátek, v neděli skončila Tour a další pátek byla uzávěrka. Stejně jako jindy stojí za to mít tento speciál, číst jej, vracet se k němu. Pokud vás jakákoliv akce zajímá, ale nemůžete se jí zúčastnit, chcete se o ní alespoň zprostředkovaně dozvědět co nejvíc, co nejpřesněji a co nejzajímavěji. Proto jsme ani letos na Tour nechyběli, proto jsme se opět snažili nabídnout vám co nejvíc.

Čtvrtého srpna budete moci na 172 stranách zjistit, jak se nám to povedlo.
Text a foto: Rudolf Hronza

Co vše čekat ve speciálu?

Jaký je obsah 172 stran, na nichž letos speciál vyjde? Vedle průběhu Tour den po dni v podobě vypíchnutí nejdůležitějších momentů každého dne a vedle vizitek týmů a jejich vybavení, se můžete těšit na následující témata:

  • Cadel Evans jako vítěz, jeho závodnická proměna, zásadní okamžiky kariéry i života
  • uvnitř týmu vítěze – BMC
  • levá zadní – opačně situované brzdy v balíku Tour
  • poražený Schleck a jeho druhá místa
  • co prožil Contador
  • Thomas Voeckler – bojovník ve žlutém
  • Thor Hushovd – když to nejde ve spurtu, zkusím kopce
  • pády a strach v balíku
  • Tour Romana Kreuzigera
  • Cavendish vs. Greipel – spurtérské bitvy
  • Peter Velits – rozhovor
  • Tour očima mechaniků
  • špionáž v depu
  • Stará dáma a filatelie
  • Jak se fotí osobnosti – Graham Watson, nejuznávanější fotograf nejen TdF
  • exkluzivní redakční testy kol Tour – Focus (Kaťuša) a Trek (Leopard-Trek a Radioshack)
  • silniční novinky 2012 – Specialized, Bianchi, Fondriest, Trek, Giant

Speciál Tour de France 2011Podrobný průvodce obsahem
speciálu 53×11 – Tour de France

* obsah
* úvodník
* ukázka: VELKÝ COMEBACK: elektronické Campagnolo
* ukázka: ROZHOVOR: Peter Velits
* ukázka: ROMAN KREUZIGER: Zbytečná tour?

zobrazit prezentaci speciálu >>

V prodeji od čtvrtka 4. srpna na 172 stranách!

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře