GT 2012 – mnoho a ještě více novinek

24.6.2011
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2011-07-29T09:55:36 --> <p>Americká značka GT včera ve francouzském Les2Alpes odhalila svou kolekci pro rok 2012. A novinek má tradičně více než malé množství.</p>

Na co že se můžete těšit? Jen ve zkratce: nová kompozitová silniční kola, nový 100mm full Zaskar 100, a to jak v 26″, tak i v 29″ verzi, inovovaný all mountain Force a trail bike Sensor.

Perfektně vypadá zcela nový XC hardtail Avalanche, jehož rám je plný detailů, které bychom očekávali na poněkud dražších kolech.

Dobrou zprávou je nová levnější specifikace karbonového Zaskara, navíc v perfektní červenobílé kombinaci.

Sjezdaři zase zajisté ocení hliníkovou verzi sjezdového stroje Fury. Více informací, testy novinek a rozhovory k tématu GT naleznete kvůli brzké uzávěrce Vela 7–8/2011 v čísle 9, které vychází 16. 8.

Abychom vás ale nenechali tak dlouho čekat, budeme postupně i zde na iVelo.cz „upouštět” z přetlaku informací. Začneme zhurta, představením a testem novinky nejžhavější – Zaskaru 100.

Zásadní upgrade – GT Zaskar 100
Model Zaskar 100 je nástupcem populárního 100mm fullu Marathon z minulých let. Rám byl ale kompletně přepracován a tvůrci slibují vyšší tuhost a 20% hmotnostní úsporu. Změny zasáhly i samotné srdce kola – odpružení. Vahadélko I-Link má nový tvar a je vyrobeno z karbonu, vylepšena je konstrukce čepů.

Dlouhá horní trubka a položený hlavový úhel dělají ze Zaskara na první pohled tak trochu autobus. V sedle je ale vše v pořádku, délka posedu odpovídá současnému nevyhraněnému trendu. Vzhledem ke geometrii nemůže mít řízení jiný projev než klidný, v tomto ohledu Zaskar 100 nijak nevybočuje z charakteru ostatních kol GT. Za nemálo širokými řídítky máte dokonalý přehled a kontrolu nad situací a technické úseky spíš než obavy vzbuzují radost z jízdy. Kde se však naštěstí Zaskaru 100 ze zaběhlých kolejí GT vybočit podařilo, je tuhost rámu. Hlavně zadní stavba, pravděpodobně v důsledku rozšíření v oblasti napojení středového vahadla, nemá s odoláváním namáhání problémy. Stejně tak při šlapání ze sedla či při pilotáži v těžším terénu je z rámu cítit bytostná tuhost. To je velký benefit novinky. Systém Independent Drivetrain funguje jako vždy na jedničku. Je citlivý, příkladně zpracovává hrubý terén, při šlapání však neobtěžuje přehnanou aktivitou.

Text a foto: Jaroslav Novák, Les2Alpes, Francie

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu