Úvod » Zprávy » Bleskovky » Yeti uvádí na trh nový systém odpružení a s ním i nový rám SB-66
Bleskovky

Yeti uvádí na trh nový systém odpružení a s ním i nový rám SB-66

Jádro systému odpružení s nazvaného Switch technology je excentrický čep nahrazující velmi krátké ramínko, na kterém je zavěšen zadní rámový trojúhelník. Ten je s tlumičem spojen přes vahadlo. Systém je prezentován jako modifikace odpružení s kyvkou zavěšenou na dvou ramenech (VPP, Maestro apod.) a jeho hlavní výhodou by měla být maximální efektivita přenosu síly jezdce na pohyb vpřed. Tím by se měl také lišit od modelu 575 (SB-66 má zdvih 152 mm, 575 pak 146 mm), jehož odpružení je primárně zaměřeno na velejemnou jízdu, a který v nabídce značky zůstane i nadále.

V kostce naznačeno Switch technology pracuje tak, že v první třetině zdvihu putuje „hlavní čep” vzhůru – proti směru hodinových ruček, zadní osa putuje dozadu a nahoru. To by mělo napomáhat efektivitě šlapání. Ve střední části zdvihu se pružení chová lineárně, a mělo by tak být schopné vstřebávat velké nerovnosti. Zhruba po dosažení zdvihu 100 mm se excentr začne pohybovat dolů po směru HR, to má za následek zkrácení zadní stavby, která tak může pracovat nezávisle na tahu řetězu. „Hladký” pocit odpružení ze střední části zdvihu tak dál pokračuje až na samé dno zdvihu. V průběhu zdvihu se tak dvakrát mění smysl pákovacího poměru. V první části zdvihu roste, poté klesá aby ke konci kroku opět vzrostl.

Rám bude v hliníkové verzi vážit 3,17 kilogramů, vyráběn bude ve čtyřech velikostech a zákazníci budou moci vybírat se čtyř barevných provedení. Na rámu nebudou chybět návarky pro vedení bovdenu k teleskopické sedlovce, dovybavit ho bude možné odnímatelným držákem ISCG 03/05 a zadní patky pojmou buď klasickou 9mm osu pro rychloupínák, či pevnou osu 142×12 mm.

Jen pro zajímavost dodejme, že s podobným řešením přišla v minulosti už značka Decathlon.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře