Magura odtajnila svůj revoluční počin

7.12.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-12-07T16:57:08 --> <p>To, že výrobci investují do vývoje svých produktů, je pochopitelná věc, ovšem výrobce brzd a vidlic Magura se do vývoje svého nového revolučního modelu kotoučové brzdy pustil s vervou a zapálením hodným německé firmy.</p>

Na začátku své práce si konstruktéři dle svých slov určili čtyři hlavní faktory, jež ovlivňují kvalitu brzdy. Jsou jimi hmotnost, ergonomie, odolnost proti přehřátí a výkon. Jelikož výkon brzd se jim u stávajících produktů jevil dostatečný, zaměřili se především na váhu. Snižování váhy při současné odolnosti konstrukce je vedlo k hledání optimálního materiálu pro výrobu této nové brzdy. Testům podrobili všechny materiály, jež se dosud na výrobu cyklokomponentů používaly, a k nim pak ještě přidali speciální druh uhlíkového kompozitu. O jeho bližší specifikaci Magura mlčí. Dostal označení Carbotecture, zpracovává se patentovanou technologií Carboflow a jedná se o uhlíkový kompozit s vysokým obsahem vláken a termoplastovým plnivem (matricí). Carbotecture běžné materiály (včetně „laminovaného” uhlíkového kompozitu) svými vlastnostmi údajně značně převyšuje. Není bez zajímavosti, že revoluční brzda MT8 je z tohoto kompozitu vyrobena kompletně. Její celková váha činí 260 gramů, což je hodnota, která jí vynesla váhové prvenství mezi všemi brzdami světa. Jen pro představu uveďme hmotnost největších konkurentů: Avid XX WC – 279 g, Fromula R1 – 263 g. Magura MT8 bude dostupná v průběhu druhého čtvrtletí roku 2011. Už se těšíme na test!

Video: MAGURA Video MP 01 STORM

Video: MAGURA Video MP 04 Contest Summary

Video: MAGURA Video MP 08

Doporučujeme shlédnout i další zajímavá videa z vývoje a testování MT8

Jaroslav Novák

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu