Rock Machine

27.7.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-07-27T12:12:57 --> <p>Značka Rock Machine představila v polovině července pro odbornou veřejnost v pořadí již 17. modelovou řadu kol. Stalo se tak v Opatovicích nad Labem, v areálu distributora pro ČR, firmy Cyklomax. Obchodníci a novináři zhlédli novou kolekci kol pro rok 2011.</p>

Část kolekce byla vystavena v kamionu Rock Machine. Dle informací distributora dva kamiony v barvách Rock Machine brázdí silnice ČR a Evropy již druhým rokem a na podzim budou doplněny o další dva vozy.

RM si od vzniku značky v r. 1994 drží svůj specifický styl, strukturu modelů na trhu. Po letošní sezoně to bude druhý rok, kdy kola pod křídly nového majitele Bike Fun International (BFI) dostávají novou energii a impulsy ve vývoji. Firma BFI odprezentovala kolekci RM 2011 již 1. července 2010 v prostředí poblíž fabriky BFI Kopřivnice, pod beskydskými Pustevnami, kde též rámcově proběhly testy kol. To je u Rock Machine z pohledu výrobních a distribučních termínů další posun. Na adresu výrobce se ještě sluší dodat, že se kola pro Českou republiku montují výhradně zde, v Kopřivnici. To má velký význam z pohledu zpětných vazeb do vývoje, komunikace s obchodníky, testování, zjednodušení a snížení dopravních nákladů, operativního řešení případných reklamací a jejich minimalizace.
Nová kolekce kol Rock Machine upoutá novými designy, kde došlo nejen k rozšíření škály barev, ale zejména ke sladění a větší kompaktnosti designu rámu s dalšími díly na kole, ať už se jedná o sedla, podsedlové objímky či samolepky na vidlicích. Několik nových modelů, zcela nové či inovované rámy, kliky Shimano na mnoha modelech, nová designově zpracovaná sedla – to jsou zásadní změny, které mají značku Rock Machine opět vrátit na výsluní.

Vzhůru mezi kola

Modely Team ‐ hardtaily, zástupci třídy XC Elite, které zůstávají nadále v řadě tři -, budou postaveny na nových karbonových rámech MC2. Rámy po letošní sezoně mění rozsah velikostí na 17, 19 a 21″, pro zlepšení servisu mají vyměnitelné levé i pravé patky zadní stavby s uchycením na dva šrouby. Teamy jsou společně osazeny sedly WTB, vidlicemi Fox, klikami Shimano, koly Fulcrum, komponenty Ritchey. Nejvyšší Team 90 bude poháněn novou desítkovou sadou XTR, přičemž se jeho váha dostane pod 10 kg.

Rock Machine

Kola Explosion, u nichž jsme byli do letošku zvyklí na hliníkové rámy, dostanou též rámy MC2 Carbon, ovšem již v ekonomičtějším provedení. Explosiony při dobrých cenách mají ambice závodního materiálu.

Rock Machine

Rock Machine

Své místo a oblibu mezi biky mají zástupci celoodpružených kol. V All Mountain & Marathon series vyjíždí do nové sezony modely Blizzard. Jsou to freeridová kola s meziročně úplně přepracovanou konstrukcí rámu se zdvihem od 120 do 140 mm.

Rock Machine

Kola Vortex upřednostňují komfort ve spojení s dynamikou jízdy. Vyhledávány jsou především maratonci, ale i cyklisty, kteří hledají spolehlivý nástroj pro své běžné vyjížďky krajinou. Vortex také prošel dalším vývojem. Rám dostává novou geometrii, materiál Alu 7005 DB s hydroformingovým tvarováním a profilací, nové je řešení uložení tlumiče, nechybí zadní karbonová stavba. Stejně jako u Teamů RM nabízí tři modely.

Na první pohled nejvýznamnějších změn doznaly kola třídy XC Performance. Jejich Custom Alu 6061 rámy dostaly nejen originální design, ale i profilaci a tvarování hydroformingovou technologií. Razantní změnou je nasazení vidlic SR Suntour, které v dané třídě Radion, Epicon, XCR a XCM nabízejí dobré vlastnosti.

Do úplných kolekcí kol pro bikery patří i „devětadvacítky„, které RM 2011 nabídne hned dvě. Přebírají názvy Tsunami 90 a Tsunami 70 z letošních 26“ kol. Jsou to kola ve specifikacích třídy XC performance s výjimkou vidlic, kde je nahrazují RockShox Recon a Tora 29″.

Rock Machine

Specifická kolekce dámských MTB WXC nese nově společné nejen jméno Catherine (tři modely 90‐70‐50), ale i nový osobitý styl, design a geometrii. Kola WXC stejně jako XC performance nepostrádají již popsané meziroční změny i v komponentech. Nejvyšší model Catherine 90 je vybaven mj. hydraulickými kotoučovkami Hayes Stroker Ryde a sedlem WTB Deva gel.

Třída MTB XC Fun čítá osm modelů postavených na rámech z materiálu Alu 6061 a vidlicích SR Suntour a nabízí řadu modelů pro turistiku a volný čas.

Krosová kola lze rozdělit do dvou tříd. Na první pohled meziročně neprošly velkými změnami, kromě designu. Ovšem při podrobnějším srovnání s letošními modely shledáme rozdíl ve vyšší třídě u rámů Crossride 1200 až 400. Rám Alu 6061 má přepracovanou konstrukci koncovek zadní stavby s přihlédnutím k potřebě montáže nosičů a vzpěr blatníků. U modelů C 1200, 900 a 400 – tedy crossů na kotoučovkách – je zadní brzdový třmen umístěn prakticky uvnitř zadní stavby rámu. Nižší třída krosů sestává ze čtyř modelů.

Rock Machine

V nabídce Rock Machinu samozřejmě mají své místo i dětská kola a kola pro teenagery.

Firma vkročila do nové sezony časně a s nemalými ambicemi. Již nyní se její zboží prodává v 18 zemích Evropy, číslo by mělo vzrůst. Za zmínku určitě stojí i to, že čínský výrobce, který dodává část kolekce Rock Machinu, se zároveň stal oficiálním distributorem kol značky v Asii a v letošní sezóně již byly první stovky kol prodány na čínském trhu. Tento výrobce rovněž představil kola RM na dubnové Shanghai show, jež je jednou z největších výstav kol na světě.

Na počátku září bude nová kolekce Rock Machine 2011 prezentována jako každoročně na výstavě Eurobike v německém Friedrichshafenu ve zbrusu novém stánku.

(tz)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu