Úvod » Zprávy » Bleskovky » Giant opět inovoval
Bleskovky

Giant opět inovoval

K horkému létu patří horké novinky ze světa veloprůmyslu. To ctí i značka Giant, a tak vám již nyní můžeme prozradit, že tento technologicky velmi zdatný výrobce na příští rok přichystal pecku v podobě celoodpruženého 29palcového XC stroje. Ani jeho další tři řady fullů nezůstaly rukou konstruktéra nedotčeny.

Anthem X 29er

Giant se zavedením 29″ kol do své nabídky chvíli otálel. O to více se zřejmě vynasnažil při vývoji jeho 29″ celoodpruženého počinu. Ten má ještě před uvedením do sériové výroby na kontě pár profesionálních vítězství, jež v jeho sedle vybojoval týmový jezdec Giantu Carl Decker. „Carl si nemůže vynachválit stabilitu ve sjezdech jdoucí ruku v ruce s dobrou ovladatelností, stejně tak i jako značnou míru trakce ve stoupání,” říká Kevin Dana, vedoucí sekce Giant MTB, a dodává, že jejich cílem bylo vyvinout univerzální bike. Za tímto účelem ho vybavili například nejkratším možným rozvorem, jenž se odráží v rychlé geometrii, ovšem bez úbytku stability. U 29″ kol tolik problematické řízení dostalo pro lepší projev úhel o hodnotě 71,5° a vidlice si pak ponechala standardní offset. Konstrukce hlavního rámového trojúhelníku využívá nových technologií, jež byly aplikovány na všechny celoodpružené řady. (viz níže) Zadní stavba, putující maximálně do výše 4″, se pak chlubí schopností pojmout plášť až do rozměru 2,3″. Nový Anthem X 29er je designován na systém pohonu 2×10, stejně jako na 3×10.

GIANT Anthem X 29er

A ti další

U zbylých odpružených řad se konstruktéři zaměřili na zavedení nových řešení a technologií, a to bez přidání hmotnosti. Tak například horní a spodní rámová trubka dostaly tvarování MegaDrive, jenž i přes nenavýšení hmotnosti zabezpečuje navýšení tuhosti v krutu. Nositelem precizního řízení a větší odolnosti je technologie OverDrive. Jedná se o hlavovou trubku o horním rozměru 1 1/8″ a spodním 1 1/2″. Středová trubka pak ukrývá PowerCore – press-fit středové složení, které má za úkol zefektivnit šlapání. Použité pružicí jednotky Fox (tlumiče obsahují technologii Boostvalve) byly pro Giant speciálně naladěny. Kotoučová brzda je pak k rámům upevněna přes rozhraní Post Mount.
XC řada Anthem X se 4″ zdvihu doznala nejmenších změn. Po aplikaci všech nových technologií si zachovala stejnou hmotnost jako její letošní předchůdce. Konkrétní hodnota je 2350 g (vel. M), nárůst tuhosti je oproti tomu dvě procenta.
Trail bike Trance X, nabízející 5″ zdvih, dostal za účelem vyšší tuhosti a nižší hmotnosti novou podobu horní rámové trubky. Řízení pak bylo obdařeno hlavovým úhlem sníženým oproti loňsku o půl stupně. Úprava poskytne zlepšení ovladatelnosti. Snížení těžiště pak obstará kratší hlavová trubka. Horní vahadlo bylo odlehčeno a nově rozděleno na dvě části. Celý rám pak oproti letošní verzi na váze ukáže o 75 g méně, přičemž je o čtyři procenta tužší.
A nakonec i all mountain řada Giantu – Reign disponující 6″ zdvihem -, bude příští rok taktéž nabízet všechny zmíněné technologické novinky. Stejně jako u Trance byla hlava o půl stupně položena. Díky této úpravě vás Regin bude drsným terénem vodit s větším klidem. Rovněž zde byla hlavová trubka snížena. Nové je i vedení pro třetí bovden, které se využije při montáži teleskopické sedlovky. Horní vahadlo prodělalo stejnou změnu jako u Trance. Hmotnostní úspora na celém rámu činí 115 g a tužší je o dvě procenta.

GIANT Reign 0

Na závěr máme ještě dobrou zprávu pro všechny nedočkavé příznivce „obra”. Všechny tyto novinky budou v prodeji (jak nám potvrdil český dovozce) už na konci letošního října!

Jaroslav Novák
Foto: Giant

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře