Světová premiéra One-Twenty

23.2.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-02-23T09:07:38 --> <p>S velkým očekáváním přijala osmdesátka novinářů z osmadvaceti zemí celého světa, kteří se účastní Merida Press Campu 2010 na Mallorce, představení novinek ve vybavení profesionálního mountainbikového týmu Multivan Merida a především modelu nezávodního – One-Twenty Carbon 5000 a 3000.</p>

Pro testování byly tentokrát vybrány dva okruhy v nové lokalitě v horách na Calviou v resortu parku Finca Pública Galatzo, z nichž především ten delší byl velkou zkouškou nejen techniky, ale i jezdeckých dovedností novinářů. Terén je na Mallorce tak rozbitý a kamenitý, že je tu odpružené kolo téměř nezbytné a jak se ukázalo, „stodvacítka” je právě v takovém terénu jako doma. Když se k tomu přidá déšť jako tentokrát a vápencové, často volně se valící kameny namoknou, je to opravdu „zábava”.

K testu byl přistaven také nový cyklokrosový speciál Merida, silniční kola týmu a lehce upgradeované týmové speciály 09 a celoodpružený 96, vesměs na nových, velmi lehkých vidlicích DT Swiss, konstruovaných i designovaných jen pro kola tohoto týmu. Zajímavostí je, že dva týmoví rivalové jsou plamennými zastánci opačných typů kol – Hermida prakticky nesesedne ze superlehkého hardtailu 09, zatímco Naef se rád zhoupne v 96 milimetrech zdvihu stejnojmenného stroje. Gunn-Rita Dahleová se k problematice kol nevyjadřovala, jen vtipně poznamenala, že je „stále trochu těžká na předek”, přestože už nejspíš dávno nekojí. Řeč samozřejmě nebyla o přední vidlici… Na výsluní se chce vrátit, ale uvědomuje si, že je to v jejím věku stále těžší.

Ze středu týmových jezdců se ozvaly hlasy na adresu kola se 120 mm zdvihu, které korespondují s našimi výstupy z testu: „to kolo strašně jede, je snad tvrdší než závodní 96…”. Ze závodní produkce byly ke konstrukci One-Twenty použity některé technologie, jako třeba Double Chamber -žebro uvnitř karbonových trubek rámu, dělící dutinu na dvě komory a snižující tak hmotnost při zachování obrovské tuhosti. K testu byla připravena kola s tlumiči Fox i s tlumiči DT Swiss, pro porovnání. Více z testu Merida One-Twenty Carbon 5000 na vybavení Sram X.O v časopisu Ve­lo.

Text a foto: Martin Raufer

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu