Čeští MTB giganti nefúzují

27.1.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-01-27T11:53:49 --> <p>Z gigantické bikové fúze domácích týmů nakonec sešlo. O tomto spojení, jež mělo na poměry domácího závodního MTB vskutku velkorysý formát, si už štěbetali vrabci na střeše. Chystalo se nové týmové oblečení, závodníci pomalu balili kufry na první společné soustředění, ale k zdánlivě posvěcenému sňatku nedošlo, ačkoli byla příslovečně ruka v rukávu. Merida Biking Team tedy s Volvo Auto Hase MTB fúzovat nebude.</p>

Sloučení přitom mělo reálné obrysy i logiku. Merida Biking Team kromě své silné cross-countryové sestavy již delší čas usiluje o odpovídající zastoupení v bikemaratonech, na něž se Volvo Auto Hase specializuje. Sdružení by přineslo větší mediální odezvu oběma stranám, finanční sílu i zajímavou prezentaci například rovněž v rámci závodního víkendu Merida Bike Vysočina, který pomalu směřuje do Světového poháru. „Chceme pokrýt i masové akce a spojení s týmem majitele Auto Hase pana Doláka se přímo nabízí,” plánoval ještě před dvěma týdny Petr Vaněk z českého zastoupení značky Merida. „Nemá přece cenu si přetahovat závodníky.” Vše už se zdálo být dohodnuto, jen bylo třeba určit jednu ze dvou variant názvu Merida-Volvo nebo Merida-Nissan, neboť Auto Hase získalo také licenci na prodej automobilů japonské značky. XC skupinu měli tvořit Jiří Friedl, Rakušan Christoph Soukup doplnění o mladšího z bratří Fojtíků Jana z Volvo Auto Hase, zatímco Ondřej Fojtík, nově příchozí Jan Hruška a Ivan Rybařík naopak posílení o Jana Jobánka z Meridy maratonskou suitu dohromady reprezentující týmový gigant. Součástí nové stáje s novou identitou i designem dresů mělo být i zhruba pět desítek hobby jezdců.

Podle slov vedoucího týmu Volvo Auto Hase MTB Jiřího Ženíška měl původně vstoupit do sponzoringu právě Nissan, ale ten nakonec neprojevil zájem o propagaci mimo Českou republiku, kam směřují především aktivity cross-countryové ekipy Merida Biking včetně pravidelné účasti ve Světovém poháru. „Nevznikla by tak žádná konkrétní výhoda, proč by náš sponzor měl na sloučení přistoupit, ačkoli se ta myšlenka majitelům původně zamlouvala,” potvrzuje Ženíšek. „Ztratili bychom zavedené týmové barvy, půlku názvu, řadu našich partnerů.”

„Nedá se nic dělat, budeme muset zorganizovat nábor a zajistit pokrytí maratonských závodů z vlastních zdrojů,” komentoval novou situace Petr Vaněk. I Jiřímu Ženíškovi přináší krach avizovaného bombastického spojení více starostí. „Už jsme informovali naše partnery, dodavatele kol, oblečení, treter a dalšího vybavení, že spolupráci ukončujeme. Teď zase všechno obnovuji, pokračujeme dál jako v loňské sezoně,” konstatuje sportovní ředitel Volvo Auto Hase. Vše tedy zůstává při starém. Alespoň prozatím.

(kh)
Foto: Markéta Navrátilová

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu